قم ظرفیت ساخت ۹ هزار و۵۰۰ واحد درطرح اقدام ملی مسکن دارد.

قم ظرفیت ساخت ۹ هزار و۵۰۰ واحد درطرح اقدام ملی مسکن دارد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در آیین کلنگ زنی پروژه طرح اقدام ملی درقم بیان کرد: درتولید مسکن باید مشارکت ذینفعان و انبوه سازان به کارگرفته شود .

وی گفت:‌ درحال حاضر زمین برای احداث ۴ هزار واحد مسکونی درقم آماده شده و عملیات عمرانی آن‌ها از فردا می‌تواند آغاز گردد .

صبوری اظهار کرد: زمین‌های طرح اقدام ملی دراختیار بنیاد مسکن استان برای احداث و تحویل واحدهای مسکونی قرار گرفته ‌است .

وی گفت:‌ پالایش ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی قم در وزارت راه و شهرسازی درحال انجام بوده و به دلیل ریزش بخشی از متقاضیان در مرحله دوم هم ثبت نام خواهیم داشت .

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: شناسایی اراضی درمحدوده شهرک پردیسان در همین راستا درحال انجام است و در محدوده ۵۸۷ هکتاری این شهرک اراضی ملی پشتوانه تولید مسکن قم در طرح اقدام ملی خواهد بود .

صبوری بیان داشت: بخش عمده‌ای از اراضی ۵۸۷ هکتاری شهرک پردیسان تکمیل شده و در اراضی باقی‌مانده استان طرح اقدام ملی انجام می شود .

وی عنوان کرد: درطرح اقدام ملی تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل بوده و باید در تامین زیر ساخت‌ها و تسریع درعملیات عمرانی همکاری لازم را داشته باشند .

صبوری با بیان اینکه تقاضا برای تولید مسکن درقم فراوان است، اظهار داشت: تمام واحدهای مسکن در طرح اقدام ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل متقاضیان می‌شود .

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در طرح اقدام ملی در مجموع در شهرک پردیسان قم، ۳۹ قطعه زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید ۱۶۷ واحد، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید ۲۹ واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید ۱۳۵ واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث ۶۹ واحد مسکونی اختصاص‌ یافته است .

در ادامه آیین کلنگ زنی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای احداث ۴ هزار واحد مسکونی، ۷ محل در شهرک پردیسان در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است .

داریوش بلدی ادامه داد: تاکنون نقشه و طراحی ۵۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی استان قم تکمیل‌ شده و آماده آغاز عملیات عمرانی می‌باشد .

وی اضافه کرد: همچنین پروانه احداث ۳۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی قم صادرشده و مراحل صدور پروانه برای بقیه واحدهای مسکونی در دست انجام است .

وی افزود: واحدهای جدید طرح اقدام ملی قم نسبت به واحدهای احداث‌شده توسط بنیاد مسکن ازنظر کمی و کیفی وضعیت بهتری خواهند داشت .

بلدی عنوان کرد: روند آماده‌ سازی اراضی هدف در طرح اقدام ملی در حال انجام بوده و باید دستگاه ‌های دیگر به ‌ویژه در صدور پروانه تعامل لازم را داشته باشند .

وی اظهار داشت: تمام واحدهای مسکن قم در طرح اقدام ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل متقاضیان می‌شود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات