برگزاری کارگاه آموزشی روز جهانی تالابها در تالاب بین‌المللی شادگان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- کارگاه آموزشی روز جهانی تالابها با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و آموزش و پرورش استان برگزار شد.

سیدعادل مولا  معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در سخنانی به اهمیت محیط زیست ،تنوع زیستی و تالاب ها پرداخت و گفت: معلمان نقش بسزایی در آموزش و مسئولیت پذیری در نسل‌های آینده در قبال محیط زیست دارند و یکی مهمترین  کارهایی که معلمان به عهده دارند فرهنگ سازی و آموزش های محیط زیستی به دانش آموزان است.

وی گفت: محیط زیست نیز همواره سعی کرده است تا در قالب برنامه‌های آموزشی برای ارتقا دانش و به روزرسانی علوم بخصوص در حوزه محیط زیست برای معلمان برنامه هایی اجرا کند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: مناسبت روز جهانی تالابها فرصتی بود جهت آشنایی هر چه بیشتر معلمین با تالاب‌ها که به عنوان شاهکار خلقت بر روی زمین شناخته می شود .
مولا در بخش دیگری از سخنان خود به برخی توانمندی‌های زیست محیطی استان در قالب گونه های گیاهی و جانوری پرداخت و گفت: باید گونه ای عمل کنیم که این سرمایه ها و تنوع زیستی از خطر انقراض رهایی یابد.

وی همچنین از برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان برای احیای مجدد گونه گوزن زرد ایرانی و توسعه و بهبود وضعیت جنگل‌های استان خبر داد و گفت: تلاش محیط زیست در این است که گونه های با ارزش حیات وحش در استان حفظ شوند.

لازم بذکر است، در این برنامه آموزشی که بیش از ۸۰ نفر از معلمین دبیران آموزش و پرورش خوزستان و برخی از استان‌های کشور حضور داشتند، ضمن بازدید از موزه تاریخ طبیعی ، بازدید میدانی از طریق قایق از تالاب بین المللی شادگان نیز به عمل آمد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات