تمامی مشترکان صنعتی خراسان رضوی دارای کنتور هوشمند برق شدند

تمامی مشترکان صنعتی خراسان رضوی دارای کنتور هوشمند برق شدند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی دهقان" در جلسه کمیته راهبری خدمات مشترکان شرکت توانیر که با حضور مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر، مدیران عامل و معاونان فروش و خدمات مشترکان تعدادی از شرکت‌های توزیع کشور به میزبانی توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، با اشاره به رؤیت‌پذیری لوازم اندازه گیری شهرک های صنعتی و صنایع دیماندی اظهار کرد: در این خصوص از سوی شرکت توانیر راهکارهای مختلفی را مطرح شد، اما در خراسان رضوی به این نتیجه رسیدیم که می‌توان با نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان سه فاز صنعتی و هزینه حداقلی این هدف را محقق کرد؛ این راهکار برای شرکت توانیر کشور ارسال شده است و بعد از تأیید اجرا خواهد شد .

تمام مشترکان صنعتی مجهز به کنتور هوشمند شدند
وی گفت: اقدام دیگری که در شرکت در حوزه پایش فهام انجام شد، برنامه ریزی بسیار مطلوبی برای آنلاینی کنتورها با توجه به گستردگی منطقه در سال جاری بود که در حال حاضر با توجه به 13 هزار کنتوری که داریم؛ تمام مشترکان صنعتی مجهز به کنتور هوشمند شدند و برای مشترکان کشاورزی اگر یک هزار و 500 کنتور دیگر در اختیار داشته باشیم می توانیم تمام مشترکان دیماندی در سطح استان را مجهز به کنتور هوشمند کنیم .

صدور قبض هوشمند برای 12 هزار مشترک دیماندی
وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات شاخص مرکز پایش فهام که در حال انجام است، قرائت متمرکز و صدور قبض هوشمند برای 12 هزار مشترک دیماندی است؛ حدود 600 مشترک فعال مولد خورشیدی داریم که به شکل همزمان در مرکز پایش فهام قرائت می‌شوند .
دهقان با بیان اینکه در حال حاضر تمام نقاط تبادلی در داخل و خارج از استان برای بحث جلوگیری از تلفات و رؤیت‌پذیری مجهز به کنتورهای هوشمند هستند، ابراز کرد: در بحث طرح چاوش اطلاعات از کنتور برداشت می‌شود، علاوه بر اینکه بحث ارتباطی در این مرکز را با کنتورها مدیریت می‌کنیم .

احیای 9500 کنتور هوشمند و 3700 کنتور مکانیکی
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به اینکه این نرم افزار می‌تواند برای تمامی شرکت‌های زیرمجموعه توانیر در کشور مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: احیای کنتورهای هوشمند یکی دیگر از اقدامات شاخص شرکت بوده است که در این خصوص 20 هزار کنتور در سال جاری بررسی و در مجموع 9 هزار و 500 کنتور هوشمند و سه هزار و 700 کنتور مکانیکی احیا شد .
دهقان با اشاره به قرائت‌های اندرویدی اظهار داشت: از ابتدای سال 230 پراپ بلوتوثی نسل جدید سازگار با تمامی کنتورها و 200 گوشی موبایل برای ماموران قرائت خریداری شده است که از دوره پنجم امسال قرائت را به صورت اندرویدی شروع کردیم .
وی با اشاره به طرح ملی قبض سبز افزود: در حال حاضر تلفن و اطلاعات 98.3 درصد مشترکان ثبت شده است و نزدیک به 8 درصد خطا در خصوص شماره تلفن‌ها وجود دارد که باید رفع شود .
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به رویداد استارت‌آپ به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با محوریت مدیریت مصرف بیان کرد: این رویداد در اسفند ماه جاری اجرا خواهد شد و  از تمامی شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه دعوت می‌کنیم که در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات