کیفیت آب شرب جنوب و جنوب شرق استان تهران بهبود می‌یابد

کیفیت آب شرب جنوب و جنوب شرق استان تهران بهبود می‌یابد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا بختیاری" با اشاره به اینکه واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران فردا سه‌شنبه همزمان با چهاردهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود، افزود: آب واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم تهران دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم مناطق یافت‌آباد، نازی‌آباد، خاوران، شوش، شهرری و شهرهای جنوب شرق استان تهران شامل قیامدشت، پاکدشت، قرچک، ورامین و روستاهای اطراف آن و نیز شهر پیشوا را پوشش می‌دهد.
بختیاری در باره هزینه واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز دوم این تصفیه‌خانه و بخشی از خط انتقال رینگ تهران هزینه کرده‌ایم در حالی که ارزش قیمت روز این پروژه هزار میلیارد تومان است.

150 چاه آب از مدار خارج می‌شود
مدیرعامل آبفای استان تهران با تاکید بر اینکه به مدارآمدن فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران به تعادل‌بخشی منابع زیرزمینی کمک می‌کند، گفت: با فاز دوم آن ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد مدار می‌شود که این میزان جایگزین چاه‌های مناطق جنوب شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران می‌شود و حدود ۱۵۰ چاه خاموش می‌شود.

تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام یک سال زودتر از موعد به بهره‌برداری می‌رسد
بختیاری با بیان اینکه در سال آینده دو کار حیاتی در زمینه آب تهران انجام می‌‌شود، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام پیش از پایان سال آینده، یک سال زودتر از موعد مقرر و با ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
به گفته بختیاری، تصفیه‌خانه ششم آب تهران که برای این شهر بسیار حیاتی است تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
تصفیه‌خانه هفتم آب تهران در دو فاز، پنج متر مکعب بر ثانیه ظرفیت آبرسانی دارد که فاز نخست آن در دی‌ماه ۱۳۹۴ به بهره‌داری رسید و فاز دوم آن نیز در آستانه بهره‌‌برداری است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات