نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی برای صدور خدمات فنی مهندسی

نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی برای صدور خدمات فنی مهندسی


نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی برای صدور خدمات فنی مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی به همراه اعضای هیأت مدیره سازمان با مهندس خرم در شورای مرکزی دیدار کردند.
در این ملاقات،  مهندس رمضانی با اشاره به عضویت ۴ هزار و ۵۰۰ مهندس در ۷ رشته در استان خراسان شمالی  گفت: سالانه حدود ۷ هزار متر مربع نقشه توسط مهندسان استان تهیه و به شهرداری ها ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد، تصریح کرد: این امتیاز فرصت خوبی است تا با نگاه شورای مرکزی برای صدور خدمات مهندسی از طریق این استان تلاش داشته باشیم.
مهندس رمضانی یادآور شد: استان خراسان شمالی اولین استانی است که خانه گفتمان معماری و واحد خلاقیت و نوآوری را راه اندازی کرده که نتیجه آن رشد ۳۰۰ درصدی سرانه آموزش در سال جاری نسبت به سال گذشته است و خرسندیم که امسال بیش از تعهدمان برنامه، کلاس و دوره آموزشی برگزار کردیم.

رئیس شورای مرکزی نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی همیشه مظلوم واقع شده و در حال حاضر تمام تشکل های مردمی مشکل مالی دارند و دولت  به این تشکل ها کمک نمی کند هر چند در قانون کمک به این تشکل ها عنوان شده است.

مهندس خرم اظهار کرد: باید یک کارنامه شفاف، روشن و قابل دفاع از سازمانها ارائه کنیم که متاسفانه طی ۲۴ سال گذشته برنامه و محورهای فعالیت تعریف نشده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ برنامه و ۶۰ پروژه برای سازمانها تعریف شده که برای اولین بار همه استان ها درگیر این پروژه ها می شوند و ارتباط مرکز با استان ها یک ارتباط روزانه می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر مدیریت حاکم بر سازمان مدیریت وظیفه گرا بوده  در صورتی که مدیریت باید نتیجه گرا باشد. مدیریت وظیفه گرا به مدیریت رفع تکلیف منجر می شود ولی مدیریت نتیجه گرا به نتیجه می اندیشد.

وی تداخل وظایف شورا و سازمان نظام مهندسی ساختمان را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و افزود: جدا کردن وظایف شورا و سازمان از یکدیگر در دستور کار قرار دارد.

خرم ادامه داد: منابع مالی شورای مرکزی و سازمان کشور از استان ها تامین می شود که این موضوع به اقتدار شورای مرکزی و سازمان خدشه وارد می سازد، باید منابع پایدار در این ۲۴ سال فراهم میشد زیرا ابزارش فراهم است و بهترین صندوق مالی برای سازمان نظام کشور و استان ها تعریف شده است.

رئیس شورای مرکزی در ادامه افزود: یکی از نقاط ضعفی که به جایگاه سازمان و شورا لطمه وارد کرده عدم ارتباط با نمایندگان مجلس، اصناف، راه و شهرسازی، وزارت علوم و …. است که باید برای حفظ جایگاه ارتباط گسترده و مثمر ثمری با بیرون داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات