روند تکثیر و تولید گل های فصلی و اقلام گیاهی برای استقبال از بهار در حال انجام است

روند تکثیر و تولید گل های فصلی و اقلام گیاهی برای استقبال از بهار در حال انجام است

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: روند تکثیر و تولید  گل های فصلی و اقلام گیاهی تولید شده در سایت های گلخانه ای سازمان در راستای آمادگی برای استقبال از بهار در حال اجرا است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  علی شایگان  بیان کرد: تولید و تکثیر انواع گل های فصلی در واحد تولیدات سازمان جهت خودکفایی در تولید و کاهش هزینه ها در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی هدف ازتولید گلهای فصلی در واحد تولید ات سازمان راعلاوه برایجاد زیبایی منظر شهری، خودکفایی وکاهش هزینه های خرید گل در سال99 عنوان کرد.

شایگان با بیان اینکه برنامه ریزی های طرح استقبال از بهار از نیمه دوم سال  انجام شده است، افزود: این اقدامات شامل  طراحی طرح های ویژه گلکاری که موجب زیبایی محیط می شوند، تولید گونه های گل فصلی مناسب با اقلیم شهری در رنگ هاي متنوع از انواع بنفشه ، مينا چمني ، شب بو ،هميشه بهار ، كلم زينتي و همچنین انواع گل های دائمی مارگریت ، کوکب ، قرنفل، میخک  در نهالستان های سازمان ،که انتخاب این گونه ها شامل گیاهانی است که تولید آنها از منظراقتصاد مقاومتی مورد توجه بوده است .

وی  بیان کرد: امیداست با کاشت این گل ها در معابر، میدان ها و بوستان های سطح شهروهمچنین  ‏با ساماندهی ورودی های شهر و تزئین نمودن آن ها با باکس های گلکاری جدید به زیبا ترشدن هرچه ‏بهتر جلوه شهری برای گردشگران و شهروندان گام موثری رابرداشته باشیم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات