بودجه سال 99 شهرداری مشهد 12 هزار و 793  ...

بودجه سال 99 شهرداری مشهد 12 هزار و 793 ...

بودجه سال 99 شهرداری مشهد 12 هزار و 793 میلیاردتومان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در حاشیه هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین نکته امروز، ارائه لایحه بودجه سال 99 شهرداری مشهد توسط شهردار محترم است، اظهارکرد: براساس آیین‌نامه مصوب، شهرداری در بازه زمانی هفته نخست بهمن‎‌ماه باید لایحه بودجه را ارائه کند تا شورای شهر فرصت لازم برای بررسی آن در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بودجه سال 1399 شهرداری مشهد معادل 12 هزار و 793 میلیاردتومان است، گفت: این بودجه نسبت به سال گذشته حدود 12 تا 13 درصد جنبه کاهشی دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: نسبت بودجه جاری به بودجه عمرانی 30 به 70 بوده که این نسبت براساس رویکردها و تاکیدات شورای شهر لحاظ شده است.

وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات شورای شهر مشهد به شهرداری، تطالبق لایحه بودجه با برنامه عملیاتی 1400-1397 بوده است.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه صحبت‌های خود به برخی از نکات برجسته لایحه بودجه سال 99 پرداخت و گفت: براساس این بودجه 1500 میلیاردتومان در خطوط حمل‌ونقل ریلی و 850 میلیارد تومان نیز در حوزه بازآفرینی هزینه خواهد شد؛ اعتباری که در حوزه بازسازی بافت‌های فرسوده خیلی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

حیدری با اشاره به تخصیص 420 میلیاردتومان اعتبار برای حوزه فضای سبز شهری، تصریح کرد: به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز 129 میلیاردتومان پیش‌بینی شده با اعتبار حدود 130 میلیاردتومانی سال جاری، تقریبا مشکل آب‌های سطحی مشهد برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم حوزه عمرانی فرهنگی از بودجه سال 99، 150 میلیاردتومان است، گفت: بودجه سال آینده با رویکرد توسعه و عمران شهر پیش‌بینی شده و علیرغم همه محدودیت‌ها و تزریقات منابع، تلاش خوبی توسط شهرداری برای تجهیز منابع در بحث بودجه صورت گرفته است.

حیدری در پایان گفت: امیدواریم با توجه به بررسی‌های کمیسیون‌های شورای شهر، چنانچه اعضای شورا و کمیسیون‌ها، رویکردهایی برای بهینه‌تر شدن بودجه داشته باشد، اصلاحات لازم اعمال شود و لایحه بودجه به صحن علنی بیاید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات