گزارش تيم اعزامي نظام مهندسي ساختمان استان جهت ارسال و توزيع هدايا در مناطق سيل زده

گزارش تيم اعزامي نظام مهندسي ساختمان استان جهت ارسال و توزيع هدايا در مناطق سيل زده



گزارش تيم اعزامي نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي جهت ارسال و توزيع هدايا در مناطق سيل زده سيستان و بلوچستان

گزارش تيم اعزامي به نقل از دكتر حسن جامي الاحمدي عضو عمران هيات مديره دوره هشتم و رابط هماهنگ كننده جهت ارسال و توزيع هدايا در مناطق سيل زده سيستان و بلوچستان :

طبق بررسي هاي ميداني انجام شده، سيل در ۳ منطقه اصلي جنوب سيستان و بلوچستان رخ داده و خسارت هاي فراواني به بار آورده است :

منطقه دشتياري در شمال شرق چابهار در مسير جاده چابهار به سرباز :
در اين منطقه زمين هاي كشاورزي زيادي وجود داشته و برخي محصولات معروف چابهار مانند هندوانه در اين منطقه كشت مي شود كه آبياري آنها بوسيله كانال هايي كه از سمت سدهاي منطقه (سد زيردان و سد پيشين) ساخته شده انجام مي شود . متأسفانه قسمت زيادي از زمين هاي كشاورزي و بخش هاي زيربنايي منطقه مانند جاده و پل و تاسيسات تخريب شده و به برخي منازل مسكوني نيز آسيب هاي جدي وارد گرديده است كه نيازمند حمايت هاي دولتي و سطح مي باشد .
كمك هاي مردمي خوبي هم به منطقه ارسال شده كه فعلا تقريباً نيازهاي اوليه آنان مرتفع شده است. البته به دليل شوري آب منطقه مشكل آب آشاميدني و مخازن ذخيره آب كماكان پابرجاست .

منطقه قصر قند در شمال چابهار از مسير جاده چابهار به نيكشهر :
روستاهاي اين منطقه كوهستاني داراي راه هاي پر پيچ و خم بوده و در مسير رسيدن به آنها بايد از چند رودخانه عبور كرد. با توجه به طغيان رودخانه ها و عريض شدن بستر آنها و خرابي پل ها و ابنيه راه ها،  مسير دسترسي به آنها بسيار دشوار بوده و تنها با تراكتور و ماشين هاي شاسي بلند مي توان از آنها عبور كرد.  در اين منطقه بدليل قرار گرفتن اكثر منازل در قسمت هاي مرتفع،  آب داخل خانه ها نشده و آسيب زيادي به منازل نرسيده است، اما بدليل سرما و مسدود بودن راه ها و فقر زياد در منطقه،  كمبود مواد غذايي و لوازم گرمايشي تقريباً مشكل اصلي آنان است. ضمن اينكه راه هاي دسترسي به روستاها بايد در اولويت تعمير و بازسازي قرار گيرند.  لازم به ذكر است دسترسي به برخي روستاها كماكان با هليكوپتر امكان پذير است .

منطقه زرآباد در غرب چابهار و مسير جاده چابهار به بندر جاسك :
اين منطقه بصورت مسطح بوده و مانند منطقه دشتياري داراي زمين هاي كشاورزي مرغوب و باغ هاي موز و درختان جنگلي حرا  مي باشد كه متأسفانه در اثر سيل بسياري از آنها تخريب شده است. با توجه به شدت سيلاب در اين منطقه و براساس اظهارات افراد محلي در برخي نقاط ارتفاع آب به ۴ متر يا بيشتر نيز رسيده و وارد منازل مسكوني شده است و علاوه بر اينكه به ساختمان هاي روستاييان آسيب رسيده، تمامي لوازم منزل آنان نيز يا از بين رفته و يا آسيب ديده است . بيشترين آسيب به كارگران شاغل در باغ هاي موز وارد شده كه قبل از سيل هم وضعيت زندگي بسيار نامناسبي داشتند .

با توجه به شناسايي منطقه، برنامه ريزي جهت توزيع كمكهاي ارسالي به اين مناطق انجام و اقدام گرديد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات