همكاري پررنگ محيط زيست در مانور سراسري سيلاب در مدارس كشور

همكاري پررنگ محيط زيست در مانور سراسري سيلاب در مدارس كشور

پنجم اسفند ماه سال جاري به همت وزراتخانه هاي آموزش و پرورش، نيرو و سازمان حفاظت محيط زيست مانور سراسري سيل در مدارس كشور برگزار مي شود.

به گزارش«پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست،  نماينده سازمان پژوهش وبرنامه ريزي آموزشي، وزارت آموزش و پرورش از برگزاري مانور سراسر سيل در مدارس سراسر كشور خبر داد و گفت: اين رويداد هر ساله اتفاق مي افتد، اما بنا به علت تعطيلي رسمي امسال در 5 اسفند ماه برگزار مي شود .


مريم عابديني، درباره ضرورت برگزاري اين مانور گفت: كشور ايران، مانند استراليا، جز اولين كشورهايي است كه در سال 2020 با بحران سيل سيستان و بلوچستان ناشي از تغيير اقليم مواجه شده‌است و موجب آسيب به زندگي و كسب و كار مردم آن منطقه و اقتصاد كشور شد‌ه‌است.


عابديني در ادامه گفت: آسيب پذيري كشورمان كه دوروي سكه خشكسالي وسيلاب را توامان دارد و عدم آمادگي هموطنان‌مان طبق شواهد سيلاب بهاري 98 ما را برآن داشت كه همزمان با تدريس كتاب انسان ومحيط زيست، مانور آموزشي سيلاب به منظور ارتقا دانش وبالا بردن ميزان تاب آوري جامعه در هنگام اين بحران را راه اندازي كنيم.


وي در خصوص نزديك بودن اين مانور به واقعيت گفت: راهنماي عمل مانور سراسري سيلاب در چارچوبي استاندارد و بر اساس تجربه هاي بين المللي واستانداردهاي جهاني در اين حوزه با نگاه ويژه به تجارب وشرايط بومي تدوين شده است .


عابديني افزود: تلاش مي‌كنيم چارچوبي علمي و تا حد امكان ساده براي اجراي آن به طور سراسري در روز پنجم اسفندماه در مدارس متوسطه دوم كشور عرضه كند، تا مديران مدارس با كمك معاونان ودبيران انسان و محيط زيست نسبت به پياده سازي آن اقدام كنند .


نماينده سازمان پژوهش وبرنامه ريزي آموزشي، وزرات آموزش وپرورش در خصوص اعضاي تشكيل دهنده اين مانور گفت: در حال حاضر يك مثلث متشكل از سازمان حفاظت از محيط زيست ، وزارت نيرو و سازمان پژوهش وبرنامه ريزي آموزشي تشكيل شده كه آموزش ، نظارت وهدايت اين مانور را به عهده داشته باشند.

اين مانور بسيار علمي وزيربنايي در 3 بخش پيش از وقوع ،هنگام وقوع وپس از وقوع سيل اين مانور را راهبري و اطلاعات هرساله ثبت ومستند سازي مي شود تا بتوان براي ارزيابي و ارتقا مانور در آينده اين اطلاعات را بكار برد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات