فراخوان جايزه قهرمانان جوان زمين

فراخوان جايزه قهرمانان جوان زمين

جايزه قهرمانان جوان زمين به نوآوران برجسته 30-18 ساله‌اي كه ابداعات ايشان ظرفيت بسيار براي ايجاد تأثير مثبت بر محيط زيست در آينده را دارند، اهدا مي‌شود.

به گزارش«پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، برنامه محيط زيست ملل متحد (UNEP) در ادامه برنامه پانصد افتخار جهاني (500 Roll of Honour) شامل اهداي جايزه و تقدير از اشخاص و سازمان‌ها به سبب دستاوردهاي محيط زيستي است كه آخرين جايزه آن در سال 2003 اهدا شده است.

در سال 2005 برنامه مذكور اهداي جايزه سالانه‌اي را  تحت عنوان «جايزه قهرمانان زمين» به منظور شناسايي، معرفي و تقدير از رهبران برجسته محيط زيستي در بخش‌هاي دولتي، خصوصي و جوامع شهري را بنا كرد.

اين رهبران برجسته به ايجاد تغييرات شگرف در اقتصاد و فناوري، در برابر بي‌عدالتي‌هاي محيط زيستي ايستادگي و به پايداري زمين كمك نموده و از محيط زيست و منابع طبيعي حمايت مي‌كند.

اگرچه اين تقدير شامل جايزه نقدي نيست ولي داراي اعتباري جهاني بوده كه سالانه به 5 الي 7 نفر از اشخاص يا سازمان‌ها اهدا مي‌شود.

لازم به ذكر است، از سال 2017، جايزه قهرمانان جوان زمين نيز به اين جايزه اضافه شد كه به دنبال آن به نوآوران برجسته 30-18 ساله‌اي كه ابداعات ايشان ظرفيت بسيار براي ايجاد تأثير مثبت بر محيط زيست در آينده را دارند، اهدا مي‌شود.

جايزه قهرمانان زمين در چهار حوزه مختلف محيط زيستي اقدام به ثبت‌نام كانديدهاي احتمالي از سرتاسر جهان  مي‌كند. اين چهار حوزه شامل:

  1. رهبري سياست‌ها و سياست‌گذاري‌ها: به افراد و سازمان‌هاي دولتي كه اقدامات جهاني يا ملي در حوزه محيط زيست انجام مي‌دهند، تعلق مي‌گيرد. كساني كه با انجام گفتگو‌هاي سازنده و ايجاد و رهبري تعهدات مسئولانه براي حفظ منافع كره زمين تلاش مي‌كند.

  1. ايجاد انگيزه و عمل: اين جايزه شامل افراد يا سازمان‌هايي مي‌شود كه گام‌هاي جسورانه براي تغييرات سازنده براي حفاظت زمين برمي‌دارند. آنها با فعاليت‌هاي‌شان، رفتارها و اقدامات ميليون‌ها نفر را تحت تأثير قرار مي‌دهند.

  1. اقدامات كارآفرينانه: شامل اشخاص و سازمان‌هايي است كه با به چالش كشيدن وضع موجود درصدد ايجاد آينده‌اي پاكتر براي نسل بشر و زمين هستند. آنها با تعريف سيستم‌ها و ايجاد فناوري‌هاي جديد در ايجاد چشم‌اندازهاي جديد پيشرو هستند.

  1. علم و نوآوري: به افراد و سازمان‌هايي تعلق مي‌گيرد كه از طريق اختراع فناوري‌هاي نو براي ايجاد جهاني پايدار و محيط زيست سالم‌تر با محدوديت‌هاي حوزه فناوري مقابله مي‌كند.

امسال نيز ثبت‌نام براي شركت در اين جايزه از طريق تارنماي www.unep.org/nominate-champion امكان‌پذير است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات