اولویتبندی نامناسب، عامل ناتمام ماندن پروژههای وزارت راه
یک کارشناس حمل و نقل گفت: مهمترین عامل ناتمام ماندن پروژهها، چگونگی قرارگیری آنها در اولویت است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جعفر جمیلی ـ کارشناس حمل و نقل ـ در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: اگر تعریف پروژهها در مسیر درست جلو برود، اجرا و تکمیل آن نیز درست پیش خواهد رفت.
وی افزود: راهکار اصولی و علمی، به سرانجام رساندن مطالعات جامع حمل و نقل کشور و نگاه همهجانبه و ملی است. وقتی نیازهای همه استانها و زیربخشها یک جا بررسی میشود، قطعا خروجیها، پروژهها و اولویتهای اجرایی آن با زمانی که به صورت استانی و زیربخشی بررسی میشود، متفاوت است.
این کارشناس با بیان اینکه در طرح جامع حمل و نقل پروژهها اولویتبندی و زمانبندی میشود و میزان بودجهی لازم برای آن پیشبینی میشود، خاطر نشان کرد: مجلس براساس میزان بودجهای که در این طرح تخمین زده شده راحتتر تصمیم میگیرد و دستگاه مجری اطمینان دارد اعتبارات به موقع تخصیص داده میشود. از طرفی بخش خصوصیای که درگیر اجرای پروژه هاست قطعا با انگیزه بیشتری کار میکند.
وی در پایان اظهار کرد: پروژهای که تعریف شده و اولویتبندی شده، باید وضعیتش روشن شود. یکی از شاخصهای اولویتبندی نیمه تمام بودن پروژه است و در طرح جامع سعی شده همه پروژهها دیده شود.
نظرات