انبارهاي غيرمجاز نگهداري پسماندهاي قابل بازيافت تعطيل مي‌شود

انبارهاي غيرمجاز نگهداري پسماندهاي قابل بازيافت تعطيل مي‌شود

حسين اميري در گفت و گو با خبرنگار ايمنا در خصوص انبارهاي غير مجاز نگهداري پسماندهاي قابل بازيافت كه به صورت غيرمجاز سطح شهر فعاليت مي‌كنند، اظهار كرد: يكي از معضلاتي كه مشكلات متعددي را براي شهروندان و مديريت شهري ايجاد كرده است، وجود گسترده انبارهاي غير مجاز زباله‌هاي بازيافتي و زباله گردي و همچني خودروهاي بدون مجوز جمع آوري بازيافت است.

وي با اشاره به تعداد اين انبارها، گفت: 120 انبار پسماند قابل بازيافت غيرمجاز در اصفهان شناسايي شده و تاكنون 119 پرونده در اين خصوص تشكيل شده است.

معاون خدمات شهري شهردار اصفهان ادامه داد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته توسط شهرداري از اين تعداد 55 مورد توسط مالكان و شهرداري تعطيل شده و 65 مورد نيز در دست بررسي و اقدام است.

وي با اشاره به اقدامات نامتعارف افراد زباله گرد در سطح شهر اصفهان، گفت: متأسفانه بعضي از اين افراد اقدام به پاره‌ كردن كيسه‌هاي زباله و پخش آن در سطح معابر، خيابان‌ها و كوچه‌ها كرده و سيماي شهري نامناسبي را ايجاد كرده‌اند كه براي مديريت شهري قابل قبول نيست.

اميري تصريح كرد: متاسفانه در بسياري از موارد مشاهده شده است برخي از افراد سودجو ضمن جمع آوري و نگهداري غيراصولي مواد بازيافتي اقدام به فروش اين پسماندها بدون رعايت مسائل بهداشتي و استاندارد مي‌كنند كه تاثير مستقيمي بر سلامت شهروندان دارد.

وي با بيان اينكه طرح شناسايي جامع اشخاص و خودرها در خصوص جمع آوري پسماندهاي قابل بازيافت در سطح مناطق 15 گانه توسط عوامل اداره كل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري اصفهان اجرايي شده است، گفت: علاوه بر برخورد جدي با عوامل زباله گرد و يا خودروهاي سياري كه بدون مجوز اقدام به جمع آوري زباله‌هاي قابل بازيافت مي‌كنند، به كارگران خدمات نيز تذكر داده شده كه از هرگونه جداسازي كيسه‌هاي زباله خودداري كنند.

اميري تصريح كرد: با توجه به بند 20 ماده 55  قانون شهرداري ها براي انبارهاي شناسايي شده پيگيري‌هاي قانوني صورت گرفته و تا حصول نتيجه كامل، با اعمال قانون مزبور  نسبت به تعطيلي اين مكان‌ها  اقدام مي‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات