شهروندان خونسردی خود را حفظ کنند/رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله

شهروندان خونسردی خود را حفظ کنند/رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری ارومیه از شهروندان درخواست کرد که در صورت وقوع زلزله خونسردی  و آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری ارومیه و بررسی وضعیت شهر پس از زلزله اخیر و آمادگی برای هرگونه خطر احتمالی و پس لرزه ها با اشاره به زلزله چند ساعت اخیر ، بیان کرد: شهروندان در صورت وقوع دوباره زلزله حتما مواردی چون اجتناب از ایستادن کنار پنجره ها ، قفسه های کتاب و وسایل منزل و وسایل قابل‌ سقوط مثل چراغ‌ها، تابلو و آینه‌ های سنگین و رفتن به قسمت های امن ساختمان را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در محل‌ های امن مانند چهارچوب در، زیر میز، گوشه دیوار و کنار دیوارهای داخلی پناه بگیرید و  هنگام قرار گرفتن در چهارچوب در به در تکیه دهید و با دو دست، چهارچوب مقابل را بگیرید.

شاد قوشچی عنوان کرد:  اگر در طبقه همکف هستید و به در خروجی نزدیک‌ هستید سریع به فضای باز بروید و دور از درختان و ساختمان‌ های بلند پناه بگیرید.

وی افزود: در زمان وقوع زلزله بعلت قطع شدن برق در ساختمان های چند طبقه به هیچ وجه از اسانسور استفاده نکنید.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری ارومیه بیان کرد:  اگر هنگام وقوغ زلزله داخل خودرو هستید آن را در محلی دور از ساختمان ها بلند  و سایر موانع متوقف کنید و تا پایان لرزه‌ ها در آن باقی بمانید.

وی یادآور شد: سعی کنید وسایل ضروری چون مواد غذایی خشک، چراغ قوه، رادیو ، دارو و جعبه کمک های اولیه را به صورت پک همراه داشته باشید تا در صورت احتمال وقوع زلزله دچار مشکل نشوید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات