همزمان با دهه مبارک فجر؛بیش از 3560 میلیارد ریال پروژه توسط راه و شهرسازی فارس به بهره برداری میرسد

همزمان با دهه مبارک فجر؛بیش از 3560 میلیارد ریال پروژه توسط راه و شهرسازی فارس به بهره برداری میرسد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : 5 پروژه بزرگراهی جمعا به طول 34 کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی خاطر نشان ساخت: قسمتی از بزرگراه شیراز- جهرم به طول 5 کیلومتر ، احداث باند دوم پلیس راه فسا- رونیز به طول 4 کیلومتر و بزرگراه مرودشت- درودزن به طول 4 کیلومتر ، بزرگراه شیراز-کوار به طول 11 کیلومتر و همچنین بزرگراه قائمیه – نور آباد به طول 10 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.
جعفر زاهدی در خصوص اعتبار هزینه شده بزرگراههای قابل افتتاح افزود: بخشی از بزرگراه شیراز – جهرم به طول 5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال، بخشی از بزرگراه مرودشت - درودزن به طول 4 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و همچنین 11 کیلومتر از بزرگراه شیراز-کوار – فیروز آباد با اعتبار 275 میلیارد ریال ، 10 کیلومتر از بزرگراه قائمیه – نور آباد با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال و احداث باند دوم پلیس راه فسا – رونیز با اعتبار 100 میلیارد ریال جهت بهره برداری آماده می باشند.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: در حوزه راههای روستایی 88 کیلومتر بهسازی و احداث راه روستایی با اعتباری بالغ بر 461 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.
زاهدی با اشاره به اهمیت باز آفرینی محلات و بافت های فرسوده و تاریخی اظهار داشت پروژه فرهنگی تجاری ، تفریحی باز آفرینی شهری نیکان که بزرگترین پروژه باز آفرینی کشور می باشد ، برای افتتاح در دهه مبارک فجر آماده است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در خصوص منابع اعتبار پروژه های قابل افتتاح دهه فجر در استان فارس گفت: پروژه های راهسازی در بخش بزرگراهی ، پروژه های باز آفرینی شهری و مسکن مهر از محل اعتبارات ملی و راههای روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در حوزه مسکن 474 واحد مسکن مهر در سطح استان فارس با تسهیلات دولتی 500 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات