لامپ های LED مصرف واحدهای تجاری را ۳۰ درصد کاهش می دهد

لامپ های LED مصرف واحدهای تجاری را ۳۰ درصد کاهش می دهد

مشترکین بخش تجاری با استفاده از لامپ های LED می توانند هزینه برق مصرفی خود را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) حاکی است، لامپ LED آخرین نسل لامپ با فن­آوری الکترونیکی است که از ویژگی های قابل توجه آن عمر طولانی ۳۰ تا هزار۵۰ ساعت، شوک ناپذیری، بهره نوری بالا، امکان ایجاد نور متمرکز، تولید نور به رنگ های مختلف، اندازه بسیار کوچک، نداشتن اشعه های مضر و نیز سازگاری با محیط زیست است.

مشترکین بخش تجاری در هنگام نورپردازی ویترین فروشگاه ها با هدف کاهش هزینه برق مصرفی خود می توانند از اینگونه لامپها استفاده کنند.

هم اکنون به طور میانگین هریک از مشترکین بخش تجاری کشور نظیر مجتمع های بزرگ تجاری، فروشگاه ها، سوپر مارکتها و غیره بطور میانگین بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می کنند.

از سال ۱۳۸۵ تولید و عرضه انواع لامپهای کم مصرف در مدل های هالوژنی، نواری، حبابی (معمولی و تزئینی)، شمعی، خیابانی، پروژکتوری و فلورسنتی در کشور آغاز شده و تا به امروز چندین کارخانه داخلی اقدام به تولید اینگونه لامپ ها کرده اند، اما در زمینه تولید لامپ های LED در کشور با توجه به نوین بودن فن آوری تولید آن همچنان نیاز به حمایت دولت احساس می شود.

یادآور می شود : قیمت بالای لامپ های LED در مقایسه با سایر انواع می تواند مانعی در مسیر استفاده مشترکان از این محصول باشد که امید می رود با تولید انبوه آن در کشور قیمت این محصول کاهش یابد.

 

 

    نظرات