همایش بهره وری در صنعت ساختمان در قم برگزار می شود

همایش بهره وری در صنعت ساختمان در قم برگزار می شود

www.BanaNews.irهمایش و نمایشگاه ملی بهره وری در صنعت ساختمان و توسعه پایدار در شهرسازی ۲۷ تا ۲۹ مهرماه جاری در قم برگزار می شود

این برنامه علمی و تخصصی که با پشتوانه علمی جهاد دانشگاهی واحد قم و با اجرای شرکت اندیشه پژوهان بصیر و کانون تبلیغاتی ارغوان طی ۳ روز برگزار خواهد شد، پذیرای اعضای نظام مهندسی مسکن و ساختمان، انجمن انبوه سازان، مدیران شهری و دست اندرکاران عرصه ساخت و ساز خواهد بود.

در این برنامه یک همایش سراسری و دو نشست تخصصی با حضور اساتید مطرح کشور برگزار خواهد شد و مباحث مختلف در حوزه بهره وری بیشتر در عرصه ساخت و ساز - طراحی و معماری پایدار - استفاده از انرژی های نو و جایگزین و... پیگیری خواهد شد.

در حاشیه این همایش تخصصی که با حمایت انجمن انبوه سازان ایران و سازمان نظام مهندسی و انجمن انرژی های خورشیدی ایران برگزار خواهد شد، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنعتی و خدماتی در حوزه های مختلف ساختمانی و انرژی های جدید مورد بازدید عموم علاقمندان قرار می گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، سیده شبنم فاطمی ـ معاون آموزشی جهاددانشگاهی قم ـ در اولین پیش نشست این همایش با بیان این که در دنیا به نسبت نیاز زیادی که وجود دارد با کمبود منابع روبرو هستیم گفت: ضرورت دارد که به سمت استفاده بهینه و بهره وری از منابع حرکت کنیم.

وی با اشاره به آمار منتشر شده در خصوص وضعیت سرانه بهره وری در ساختمان تصریح کرد: متاسفانه بهره وری ساختمان در کشور ۳۲ برابر پایین تر از بقیه کشورهاست و سرانه نفر در هکتار ۷۰ تا ۸۰ نفر در ایران است و این درحالی ست که در اروپا این تعداد به۲۸۰ و در اروپا به ۲۹۰ نفر می رسد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی معماری جهاددانشگاهی سرانه ۱۱ متری فضای سبز در ایران عنوان کرد: این درحالی است که استاندارد جهانی در این زمینه ۳۲ متر است

وی با اشاره به ورود جهاددانشگاهی به این عرصه با برگزاری همایش ونشست تاکید کرد: با یک سوم هزینه ی فعلی که در ساختمان سازی مصرف می شود؛‌ می توان کل مشکل مسکن کشور راحل کرد به شرط آن که در استفاده از انرژی، نیروی انسانی و مدیریت پروژه بهره وری داشته باشیم.

فاطمی با بیان این که۵۰ درصد اقتصاد کشور در صنعت ساختمان است؛ ‌گفت: با رعایت قوانین موجود در معماری و شهرسازی و اجرایی کردن آن می توانیم خود را به هویت مورد نظر نزدیک کنیم.

وی در پایان با اشاره به این که مستند سازی پروژه های عمرانی در ایران ضعیف است؛ ‌خواستار تهیه مستندی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) با توجه به جایگاه قدسی آن شد

* فراخوان مقالات:

دبیرخانه همایش سراسری بهره وری و توسعه پایدار در صنعت ساختمان و شهرسازی از کلیه متخصصین، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و علاقمندان به مباحث شهرسازی و معماری دعوت می کند، مقالات خویش را طبق برنامه زمان بندی شده به آدرس ایمیل مقالات ارسال نمایند.

مقالات برتر در ویژه نامه و نرم افزار همایش منتشر شده و در از برگزیدگان در همایش سراسری تقدیر به عمل خواهد آمد.

* محورهای مقالات:

* بازشناسی و تعریف موضوع بهره وری

* راهکارهای کاهش مصرف انرژی در طراحی و ساخت و اجرا (باتوجه به مبحث ۱۸ و ۱۹ و مقررات ملی ساختمان)

* بررسی شیوه های کاهش زمان ساخت و راهکارهای استفاده بهینه از منابع انسانی

* شناسایی منابع اتلاف منابع مادی و بودجه در ساخت و ساز

* بازشناسی مصالح ساختمانی و تکنولوژی به روز و کارآمد

* معرفی انرژی های نو

* بازشناسی نظام کاربری و دسترسی در شهرها

* نیازهای حمل و نقل شهری

* بایدهای زیرساخت شهری

* محله گرایی

* کارآیی در طراحی معماری

* طراحی زمینه گرا

* توجه به موضوع اقلیم (تابش – باد – بارش) در طراحی ساختمان

* توجه به موضوع زمین (شیب – بستر و...) در طراحی و ساخت و ساز

* زمان ارائه مقالات:

از ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ الی ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۰

* شیوه ارسال مقالات:

لازم است مقالات به صورت تایپ شده در قالب نرم افزار Microsoft Word و با پسوند doc به آدرس ایمیل articles@iranbs.comاین نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند.

www.IranBs.com

    نظرات