بهره برداری از طرح های آبرسانی به 41 روستای آذربای...

بهره برداری از طرح های آبرسانی به 41 روستای آذربای...

همزمان با چهل و یکمین بهار آزادی صورت گرفت؛

بهره برداری از طرح های آبرسانی به 41 روستای آذربایجان غربی

در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، بهره برداری از طرح های آبرسانی به 41 روستای استان آذربایجان غربی آغاز شد.

در مراسمی که به همین مناسبت و با حضور استاندار آذربایجان غربی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولین در محل مسجد روستای بردوک شهرسان ارومیه برگزار شد، طرح های آبرسانی به روستاهای استان، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی برای اجرای این طرج ها، 161 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده که با بهره برداری از آنها، چهار هزار و 503 خانوار روستایی با 16 هزار و 998 نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

همچنین به همین مناسبت، بهره بردرای از سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستای چوبلو شهرستان تکاب آغاز شد.

برای اجرا و آماده بهره برداری شدن این طرح، 61 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و 402 خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای خدمات رسانی به روستاهای استان اظهار داشت: محرومیت های زیادی را در استان شاهد هستیم که بر اساس آن و برای جبران عقب ماندگی، اعتبارات مورد نیاز به مناطق تخصیص می یابد.

مجمدمهدی شهریاری با بیان اینکه این عقب ماندگی در بخش آب شرب روستایی نیز وجود داشت، افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی، در حال حاضر 70 درصد روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی گفت: مطالعات آبرسانی به 500 روستای استان نیز در حال انجام است که با اتمام آنها، محرومیت در این زمینه تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی، افزایش برخورداری جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم وبهداشتی را حرکتی مهم در راستای محرومیت زدایی و توسعه مناطق روستایی برشمرد و اظهار کرد: با استقرار مدیریت جدید و خلاق در راس شرکت آب وفاضلاب استان، شاهد توسعه و شکوفایی بیش از پیش در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای سال 92 روزانه به 30 خانوار روستایی آبرسانی شده است، اظهار داشت: در این مدت 518 روستا با 303 هزار جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

علیرضا رضوی افزود: برای آبرسانی به این تعداد روستا بالغ بر یک هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، تخصیص اعتبارات عمرانی از محل صندوق توسعه ملی و بانک توسعه اسلامی را نشان از توجه ویژه دولت به تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاها عنوان و اظهار کرد: در این راستا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، جهش بسیار مطلوبی در حوزه آب و فاضلاب روستایی به وقوع پیوسته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات