نامگذاری میدان موسوم به فرودگاه بیرجند به نام سردار شهید قاسم سلیمانی

نامگذاری میدان موسوم به فرودگاه بیرجند به نام سردار شهید قاسم سلیمانی

شهرداربیرجند از نامگذاری میدان موسوم به فرودگاه بیرجند به نام سردار شهید قاسم سلیمانی و بزرگراه به سمت پلیس راه مصوب جلسه شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خدمت رسانی بی منت به شهروندان اظهار داشت: تابلوی نامگذاری این میدان به زودی نصب می گردد و عملیات بهسازی مسیر و نصب المان تامین اعتبار گردیده و در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین پروژه دهه فجر شهرستان بیرجند و استان خراسان جنوبی احداث المان شهدای گمنام در محل پارک پروفسور معتمد نژاد بود که با حضور استاندار خراسان جنوبی رقم خورد.

شهردار بیرجند در این نشست که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد افزود: برنامه ریزی برای کلنگ زنی دو پروژه دیگر شامل پارک انقلاب و پارک الهیه در دستور کار شهرداری در این ایام قرار دارد.

وی یادآور شد: پارک الهیه با مساحت 2 هکتار و با اعتبار قریب به یک میلیارد تومان از محل منابع داخلی و دولتی در یکی از مناطق کم برخوردار شهر احداث می شود که امیدواریم ظرف مدت 6 ماه به بهره برداری برسد.

جاوید با اشاره به کلنگ زنی پروژه پارک انقلاب در این محله که یکی از قدیمی ترین محلات شهر می باشد اضافه کرد: با توجه به درخواستهای متعدد شهروندان مبنی بر نبود فضای سبز، فضاهای تفرجگاهی و ... در این محله پیگیر زمین های دولتی از ادارات مختلف بودیم که انجام نشد و زمینی که متعلق به شهرداری بود جهت خدمت رسانی به شهروندان درخواست تغییر کاربری آن به فضای سبز به کمیسیون ماده 5 داده شد.

وی یادآور شد: برای سال جاری 250 میلیون تومان اعتبار جهت این پارک در نظر گرفته شده که در سال آینده نیز تامین اعتبار شده و ظرف مدت 5 تا 6 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار بیرجند با اشاره به تکمیل ضلع شرقی پارک نشاط اذعان داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص افتتاح فاز اول پارک خطی نشاط از میدان دانشگاه آزاد تا میدان سفیر امید در دهه فجر جاری در پی درخواست هیات اسکیت استان مبنی بر ایجاد زمین تخصصی برای این ورزش، احداث پیست استاندارد اسکیت از محل اعتبارات شهرداری در برنامه قرار گرفته است که پس از اتمام عملیات به بهره برداری خواهد رسید.

جاوید مبلغ اعتبار این پروژه را در سال جاری 5 میلیارد تومان و از محل منابع داخلی دانست و عنوان کرد: پروژه های زیرساختی در حوزه های مختلف شهرداری اجرا نموده ایم که از این میان می توان به عنوان نمونه به اجرای پروژه سالن همایش و مجموعه فرهنگسرای شهرداری و ساختمان درشکه خانه که تحت عنوان موزه شهر اختصاص می یابد در حوزه فرهنگی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه های زیادی را در سطح شهر تعریف نموده ایم سال 99 سال جمع بندی و تکمیل پروژه ها می باشد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری مهم ترین اقدام زیرساختی، ساماندهی جایگاه پسماند شهرداری می باشد که به مجموعه بسیار منظمی تبدیل شده و تا پایان سال تکمیل می گردد اشاره کرد و گفت: آخرین اقدام این پروزه نصب دستگاههای پردازش در سوله ایجاد شده می باشد که ظرف سال آینده انجام می شود.

جاوید ادامه داد: در حوزه ساماندهی بازارچه ها احداث بازار بلوار مسافر و در حوزه سیما و منظر شهری، پارکهای محله ای شامل پارک 9 دی، آیت ا... بهجت، بهسازی پارک جنگلی و اصلاح سیستم آبیاری نیز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه قیر به اندازه کافی از محل منابع داخلی شهرداری خریداری شده در خصوص آسفالت معابری که زیرساخت آن فراهم و هزینه های مصوب نیز پرداخت گردیده پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی اعلام آمادگی کرد.

شهردار بیرجند همچنین به اجرای پروژه های مختلف در حوزه های شهرسازی و حمل و نقل اشاره کرد و افزود: دوشنبه های هر هفته برنامه ملاقات مردمی اینجانب در بحث پاسخگویی به ارباب رجوع برگزار می شود که روز گذشته شصتمین دیدار برگزار و جمعه هفته جاری نیز در نماز جمعه تحت عنوان میز خدمت پاسخگوی شهروندان می باشیم.

خبر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات