کاهش معاملات مسکن در ماه رمضان

کاهش معاملات مسکن در ماه رمضان

www.BanaNews.irباگذشت حدود یک هفته از آغاز ماه مبارک رمضان، معاملات در بازار مسکن با کمی کاهش روبرو شده و خرید و فروش مسکن با رکود مواجه است اما قیمتها تغییری نشان نمی‌دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با فرارسیدن ماه رمضان، بازارمسکن که در دوره ای از افزایش قیمت با شوک مواجه شده بود در رکود بسر می برد و تعداد معاملات مسکن در این مدت با کاهش مواجه شده است؛ به این دلیل که اغلب متقاضیان ترجیح می دهند در روزهایی غیر از این ماه به دنبال واحد مورد نظر خود باشند.

یکی از مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار مهر براین امر تاکید می کند که اغلب مشتریان به دلیل مسایل اعتقادی در ماه مبارک رمضان هیچ معامله ای انجام نمی دهند؛ بنابراین میزان رفت و آمدها به مشاوران املاک کاهش می یابد.

وی افزود: اما پس از پایان ماه رمضان و در شهریورماه، بازار نقل و انتقالات دوباره رونق می گیرد و متقاضیان برای یافتن مسکن مناسب به تکاپو می افتند که این موضوع در سال های گذشته هم به اثبات رسیده است.

البته رکود در بازار مسکن به معنای وجود قیمتهای مناسب برای خرید و فروش مسکن نیست، زیرا قیمتها با عدم مراجعه متقاضیان به بنگاه های املاک تغییری نداشته است و واحدها با همان قیمتهای گذشته خرید و فروش می شوند، زیرا مسکن در کشور ما کالایی سرمایه ای به شمار می رود و این عوامل کوچکترین تاثیری بر این بازار نخواهد داشت.

لیست قیمت برخی از آپارتمانها در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر آپارتمانی ۴۰ متری با انباری در خیابان کمیل با قیمت ۴۸ میلیون تومان به فروش می رسد و همین متراژ در خیابان مرتضوی قصرالدشت با قیمت ۴۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

۳۵ متری در سبلان شمالی ۳ طبقه و تک واحدی با عمر ۱۱ سال با قیمت ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد، همچنین برای ۳۷ متری در فرمانیه با امکانات ۱۱۶ میلیون تومان قیمت تعیین شده است.

آپارتمانی ۵۰ متری در خیابان جی طبقه اول تک واحدی با قیمت ۵۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و آپارتمانی در شهران با ۴۷ متر مربع مساحت و کلیه امکانات با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

۵۰ متری در خیابان نامجو طبقه چهارم و با عمر ۱۰ ساله و همچنین با همین متراژ در خیابان ولیعصر خیابان مختاری طبقه ۴، ۷ ساله با انباری و پارکینگ به ترتیب با قیمت ۶۷ میلیون تومان و ۵۷ میلیون تومان به فروش می رسند.

۵۰ متری در شهرری پل سیمان طبقه سوم و تکواحدی ۶۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است، همچنین ۵۲ متری در خیابان پرستار طبقه دوم و ۱۴ ساله با انباری به قیمت ۷۳ میلیون تومان به فروش می رسد.

برای آپارتمانی در چهارراه استقلال به مساحت ۵۳ متر یک خوابه طبقه سوم و شمالی هم ۹۰ میلیون تومان قیمت تعیین شده است، همچنین ۶۱ متری و یکخوابه در طبقه دوم در محدوده تهرانپارس بلوار پروین نوساز با قیمت ۱۰۷ میلیون تومان به فروش می رسد.

برای آپارتمانی ۶۳ متری و دو خوابه با عمر ۱۱ سال درطبقه اول، بدون پارکینگ هم ۱۱۳ میلیون تومان دریافت می شود. آپارتمانی با متراژ ۶۱ متر یک خوابه با پارکینگ و انباری و آسانسور با عمر ۷ ساله هم هر مترمربع یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیت گذاری شده است.

واحدی در نارمک مدائن شمالی به مساحت ۶۵ متر با عمر ۱۳ ساله، دو خوابه و تکواحدی طبقه چهارم هم به قیمت ۹۱ میلیون تومان به فروش میرسد.

 

 

    نظرات