دكتر حشمتي در نشست هم انديشي روساي كميسيون هاي كشاورزي كشور با حضور سرپرست وزارت جهاد كشاورزي مطرح كرد:  كشاورزي پايدار در گرو حقابه تالاب گاوخوني است

دكتر حشمتي در نشست هم انديشي روساي كميسيون هاي كشاورزي كشور با حضور سرپرست وزارت جهاد كشاورزي مطرح كرد: كشاورزي پايدار در گرو حقابه تالاب گاوخوني است

مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در نشست هم انديشي روساي كميسيون هاي كشاورزي كشور با حضور سرپرست وزارت جهاد كشاورزي در اتاق بازرگاني اصفهان گفت: كشاورزي پايدار در گرو حقابه تالاب است اگر حقابه تالاب را در سياست‌هاي كوتاه مدت ناچيز بدانيم كشاورزي در استان اصفهان از بين خواهد رفت.

به گزارش«پارما» از ايرنا، ايرج حشمتي روز چهارشنبه در نشست هم‌انديشي روساي كميسيون‌هاي كشاورزي كشور در اتاق بازرگاني اصفهان كه با حضور سرپرست وزارت جهاد كشاورزي برگزارشد، اظهار داشت: استان اصفهان خدمت خود را به كشور انجام داده به گونه‌اي كه در شرايط سخت اقتصادي فعاليت‌هاي خود را ادامه داده اما متاسفانه در اين راستا توجهي به مسايل زيست محيطي صورت نمي‌گيرد .

ايرج حشمتي با بيان اينكه متاسفانه به حقابه تالاب گاوخوني توجهي نمي‌شود، اظهارداشت: كشاورزي پايدار در گرو حقابه تالاب است اگر حقابه تالاب را در سياست‌هاي كوتاه مدت ناچيز بدانيم كشاورزي در استان اصفهان از بين خواهد رفت .

وي اضافه كرد: با توجه به اينورژن هوا در اصفهان روزهاي آلوده‌اي را شاهد بوديم كه اگر چاره‌اي براي اين مهم انديشيده نشود در تيرماه سال آينده با ريزگردها مواجه خواهيم شد .

مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان از سرپرست وزارت جهاد كشاورزي درخواست كرد نسبت به محيط زيست استان اصفهان به عنوان استان پيشرو در صنعت و كشاورزي، نقش مهم آموزش فرهنگ‌سازي كشاورزان و مسايل زيست محيطي را در هيات دولت ايجاد كنيد .

نخستين نشست مشترك روساي كميسيون كشاورزي اتاق هاي بازرگاني سراسر كشور امروز با حضور سرپرست وزارت كشاورزي و روساي كميسيون‌هاي كشاورزي اتاق هاي بازرگاني كشور در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد .

اين نشست با هدف بررسي مشكلات و چالش‌هاي حوزه كشاورزي استان‌هاي مختلف از جمله خريد تضميني، نبود آمار دقيق توليد محصولات براي تعيين قيمت و صادرات و مسائل مربوط به حوزه آب برگزار شد .

در اين نشست روساي كميسيون‌هاي كشاورزي از اقصي نقاط ايران از جمله بيرجند، خرمشهر، البرز، قم، ساري، اردبيل، همدان، سمنان، چهارمحال و بختياري و مشهد حضور داشتند .


لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات