سخنراني رئيس شوراي اسلامي شهر ساري در جمع دانش آموزان دبيرستان شريف العلماء

سخنراني رئيس شوراي اسلامي شهر ساري در جمع دانش آموزان دبيرستان شريف العلماء

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر ساري شمشيربند در ابتداي سخنان خود ضمن تبريك فرارسيدن چهل و يكمين بهار آزادي ، ياد معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خميني رحمت الله عليه ، شهداي انقلاب از جمله شهداي ساري در آن روزهاي شور و حماسه و همچنين ياد و نام شهيد والامقام سردار سپهبد حاج قاسم سليماني را گرامي داشت .

رئيس شوراي اسلامي شهر ساري دغدغه هاي ديني را مهمترين انگيزه مردم در برپايي انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود : هنر بزرگ حضرت امام (ره) در رهبري نهضت اسلامي اين بود كه انگيزه الهي را در مردم تقويت نمودند و آنها را متحد كردند و لذا مردم در ايام پيروزي انقلاب با حفظ وحدت كلمه ، يكصدا خواهان استقلال ، آزادي و جمهوري اسلامي شدند .

وي خاطر نشان كرد : يكي از دلايل مخالفت مردم ايران با رژيم گذشته بيگانه پرستي آن رژيم بود و اين وابستگي تا حدي بود كه نه مردم و نه سران كشور اختياري نداشتند و بيگانگان براي سرنوشت اين مردم تصميم مي گرفتند .

شمشيربند خاطر نشان كرد : با پيروزي انقلاب اسلامي ، ملت ما به استقلال دست پيدا كرد و دست تجاوزگر بيگانگان از كشورمان كوتاه شد به همين دليل از سپيده دم پيروزي انقلاب ، كينه و دشمني ابرقدرتها و مستكبران عليه ايران و ايراني شروع شد و در تمام اين چهل سال ادامه يافت .

وي چهار دهه مقاومت جانانه ملت رشيد ايران در برابر شيطنت ها و تهديدهاي دشمنان را مورد توجه قرار داد و افزود : دشمن در اين سالها از همه حربه ها براي ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامي استفاده كرد و اكنون نيز با حربه فرهنگي در فضاهاي مجازي تلاش ميكند جوانان ما را به انحراف بكشاند و از اين طريق جامعه اسلامي ما را از درون تضعيف كند .

رئيس شوراي اسلامي شهر ساري به توصيه هاي مقام معظم و معزز رهبري مبني بر بصيرت افزايي اشاره و تاكيد كرد : بهترين سلاح شما جوانان براي مقابله با اين هجمه ها و فشارها ، علم آموزي و داشتن آگاهي و بصيرت و برخورد هوشمندانه با توطئه هاي دشمنان هست .

وي يادآور شد : امروز كمتر كشوري در جهان هست كه مانند ايران اسلامي ، سرنوشتش دست خودش باشد و همه كشورهاي پيرامون ما بنوعي وابسته اند . البته براي اين استقلال بهاي سنگيني پرداختيم و شهداي زيادي داديم و وظيفه داريم در پاسداري از آن بكوشيم .چون اگر قرار بود تسليم قدرتها شويم دليلي نداشت اينهمه شهيد بدهيم .

شمشيربند گفت : استقلال و خودكفايي ما ، اقتدار ما و پيشرفتهاي چشمگير كشورمان مرهون خون شهداي عزيز از جمله 40 هزار شهيد دانش آموز نظیر دانش آموز شهید نصر الله آبیان است كه بايد ياد آنها راگرامي بداريم و به خانواده هاي معظم آنها احترام بگذاريم و راهشان را ادامه دهيم .

وي افزود : به بركت جانفشاني هاي شهيداني همچون سردار سپهبد شهيد سليماني به درجه اي از اقتدار رسيده ايم كه حركت ها و اقدامات شيطاني آمريكا را نيز بي پاسخ نمي گذاريم بنابراين نگاه ما خصوصا نگاه جوانان ما بايد به درون باشد نه بيرون از كشور .

رئيس شوراي اسلامي شهر ساري در ادامه با ذكر خاطراتي از رخدادهاي ايام انقلاب و شهداي ساروي آن ايام باشكوه ، از دانش آموزان خواست با خوب درس خواندن آينده اين كشور و نظام و انقلاب را تضمين كنند .

شمشيربند در پايان ياد شهيدان عابدين پور ، توفيقي ، ثمربخش ، علامه ، گلمائي ، چمني ، گلوگاهي و رهنما ، هشت شهيد ساري در انقلاب را گرامي داشت .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات