برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق ...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، بمناسبت دهه مبارک فجر، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر فاضل خراسانی در جمع بانوان بسیجی شرکت های صنعت آب و برق و سایر دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جواد الائمه استانداری زنجان برگزار گردید.

دکتر فاضل خراسانی ضمن تبریک ایام ا... مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و ادای احترام به روان پاک شهدا گفت: طلاق یک پدیده دردناک و گسل ساز است و تاثیر زیادی بر روی ساختار بهداشت روانی جامعه می گذارد.

دکتر خراسانی در سخنان خود مهم ترین علل طلاق را بر شمرد و اظهار داشت: فقر اطلاعاتی بدلیل عدم وجود آموزش های لازم در خانواده ها از اصول همسرداری ، خودخواهی زوجین، دخالت خانواده ها، اختلاف سطح فرهنگی، تربیتی و ... خانواده ها، سن های بسیار پایین و بسیار بالا در ازدواج ، مسائل مالی (خساست) مردان و تجمل گرایی زنان و در نهایت مشکلات جنسی را از مهمترین عوامل طلاق برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین خراسانی افزود، زوجین باید بدانند که جنسیت امتیاز نیست بلکه انسانیت امتیاز است و مرد باید شکوه و اقتدار و زن باید شکوه زنانگی خود را داشته باشد و اخلاق سالاری بجای زن سالاری و مرد سالاری در خانواده حاکم گردد.

دکتر مجتهدی،استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به روابط صحیح زن و شوهر در اسلام تاکید کردو گفت:ابراز محبت زبانی ، بزرگ ترین عامل موفقیت در روابط خانواده ها ست و زن و شوهر باید چه از طریق چشمی و چه از طریق قلبی ، نسبت به هم توجه داشته باشند.

مجتهدی تاکید کرد که اگر زن و مرد قدرت و مهارت درست صحبت کردن، درک متقابل و محبت کردن را داشته باشند، هیچگاه زندگی به طلاق منجر نمی گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات