5 پروژه آبی با اعتباری بالغ بر 4740 میلیارد ریال در پنجمین روز...

5 پروژه آبی با اعتباری بالغ بر 4740 میلیارد ریال در پنجمین روز...

طی آئینی با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان شرقی، مدیران صنعت آب و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان پنج پروژه آبی شامل پروژه های خط پشتیبان آبرسانی از زرینه رود به تبریز، تغذیه مصنوعی شربیان، انتقال آب زهکش MD3به رودخانه آجی چای و پیکره دریاچه ارومیه، عملیات بازگشایی و ساماندهی رودخانه های استان و ساختمان بهره برداری خط زرینه رود و امور آب تبریز با اعتباری بالغ بر 4740 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی ، مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ویژه خط پشتیبان آبرسانی تبریز، یکی از مهمترین تأثیرات اجرای این طرح را افزایش ضریب اطمینان و کاهش احتمال ترکیدگی با جایگزینی لوله های فولادی به جای لوله های بتنی ارزیابی نمود و افزود:  طول کل خط آبرسانی تبریز 188 کیلومتر است که 82.5 کیلومتر از خط پشتیبان آن در هفته دولت بهره برده برداری رسید و با 26.5 کیلومتری که امروز به بهره برداری می رسد، امیدواریم طی ماه های آینده مابقی 11 کیلومتر در حال اجرا را نیز به شبکه متصل نمائیم.

وی افزود: برای اجرای این خط پشتیبان 30 میلیون یورو معادل 4500 میلیارد ریال تا کنون هزینه شده است.

مهندس یوسف غفارزاده همچنین در خصوص پروژه تغذیه مصنوعی شربیان نیز اهمیت این پروژه را در کنترل سیلاب و جلوگیری از افت آب های زیرزمینی و تغذیه مصنوعی آبخوان یادآور شد و افزود: میزان تغذیه مصنوعی در فصول پرآب تا 2.27 میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی همچنین افزود: با اجرای پروژه انتقال آب زهکش MD3 به رودخانه آجی چای و پیکره دریاچه ارومیه ، سالانه 15 میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.

مدیرعامل آب منطقه ای استان در خصوص دیگر پروژه آبی بهره برداری شده، عملیات بازگشایی و ساماندهی رودخانه های استان، افزود: این پروژه ها با هدف رفع تصرفات و ایمن سازی در مقابل سیل در سطح شهرستان های مراغه، تبریز، سراب، بناب، آذرشهر، ورزقان، اهر، مرند، عجب شیر واسکو با تمرکز بر نقاط حادثه خیز با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: جمعا 143کیلومتر عملیات اجرایی بازگشایی و اصلاح مسیر و رفع نقاط حادثه خیز در سال جاری انجام گرفته که موجب بازپس گیری 220 هکتار از اراضی تصرف شده گردیده است.

وی در خصوص آخرین پروژه بهره برداری شده نیز اظهار داشت: ساختمان بهره برداری خط زرینه رود و امور آب تبریز نیز با زیربنای 1255 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد ریال احداث شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات