بهره برداری از ۴ طرح گردشگری ،آموزشی و خدماتی در بندرخمیر

بهره برداری از ۴ طرح گردشگری ،آموزشی و خدماتی در بندرخمیر

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان ، طرح های گردشگری، آموزشی و خدماتی با حضور « حجت الله ایوبی » دبیرکل ملی یونسکو ایران و مسئولان محلی در شهرستان بندرخمیر افتتاح شد.

لنج موزه بوم گوهری، اولین رستوران بازیافتی چوبی ایران ،سیپا سنتر و مرکز اطلاعات گردشگری بندر  خمیر چهار طرح افتتاحی در پنجمین روز از دهه فجر سال جاری بودند. محمودی شهردار بندرخمیر بابیان اینکه : لنج بوم گوهری به دلیل بزرگی و خاص بودن در منطقه چون دری بین سایر لنج های هم ساختار خود بوده، به همین دلیل از آن به عنوان بوم گوهری نام برده می شود.

وی افزود: این لنج بوم، کشتی چوبی قدیمی است و ساختار اصلی آن به طور کامل ایرانی است .

شهردار بندرخمیر ادامه داد: لنج بوم گوهری از لنج های اقیانوس پیما  دارای بادبان بوده و به هند و آفریقا و دیگر مناطق دور دست سفر کرده است.

وی به تشریح  ارزش ، تاریخ و هویت بوم گوهری پرداخت و خاطرنشان کرد: این لنج بوم دارای لوکیشن بسیار خاصی می باشد که از فراز آن می توان چشم انداز زیبای بخشی از تالاب بین المللی خورخوران به عنوان بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه را مشاهده و از آن جهت پرنده نگری نیز استفاده کرد.

محمودی همچنین در آیین افتتاح سیپا سنتر این شهرستان اظهار کرد: مرکز ارتباطات ، آموزش، مشارکت و آگاهی بخشی تالاب نشینان برای اولین بار در ایران شکل گرفته و در مرحله نهایی دارای ۴ اتاق می باشد که هر کدام از اتاق ها وظیفه های محوله خود در جهت وظایفی خاص برای جوامع محلی حاشیه تالاب انجام می دهند.

« محمدرضا برترانگ »، مدیر گردشگری شهرداری بندرخمیر نیز در آیین بهره برداری از اولین رستوران بازیافتی چوبی ایران اظهار کرد: این طرح اشتغالزایی با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در جوار بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه اجرا شده که برای احداث فاز اول آن اعتباری بالغ بر ۴میلیارد ریال هزینه و ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۵ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی داشته است.

وی گفت: برای ساخت رستوران گارگوپ از چوب های دور ریختنی ، درب و پنجره های قدیمی استفاده شده است.  داخل  این رستوران چوبی از ظروف و غذاها سنتی و مرتبط با تالاب استفاده می شود.

گفتنی است؛ در ادامه پروژه های افتتاحی شهرداری بندرخمیر مرکز اطلاعات گردشگری این شهرستان نیز به بهره برداری رسید. این مرکز جهت رفاه حال گردشگران در یک بادگیر قدیمی که نمایانگر هویت سازه ای منطقه می باشد شکل گرفته و وظیفه ی راهنمایی گردشگران و حلقه ی اتصال آن ها به مراکز مختلف است..



لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات