برگزاری حراجی ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی فیروزه در تبریز

برگزاری حراجی ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی فیروزه در تبریز

به گزارش شهریار، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، گفت: حراج ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان و دانشجویان رشته‌های هنری و ایجاد فضای دائمی برای ارائه این آثار نفیس برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این حراجی محفلی برای ارائه صنایع‌دستی اصیل و بومی است، افزود: تمامی آثار، ابتدا توسط کارشناسان مجرب در تمامی رشته‌ها مورد ارزیابی می‌شود تا اصالت و کیفیت آن‌ها مورد تأیید قرار گیرد و سپس مجوز شرکت اثر در حراجی صادر می‌شود.

آبدار با بیان این‌که ارتقا کیفی و کمی، احیاء، توسعه و ترویج صنایع‌دستی بومی و سنتی از دیگر با هدف برگزاری این حراجی است، افزود: حراج ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی علاوه بر فراهم کردن این فضا، سبب می‌شود، مردم و مخاطبان نیز آشنایی بیشتری با هنرهای اصیل و بومی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: حراج ماهانه فیروزه اولین پنجشنبه و جمعه هرماه در خانه قدیمی صدقیانی برگزار خواهد شد.

مدیر نمایشگاه دائمی آثار هنری دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز افزود: شرکت برای هنرمندان تبریز، دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشجویان سایر دانشگاه‌های استان، مجموعه‌داران، گالرهای هنری، هنرمندان شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و تمامی علاقه‌مندان صاحب آثار هنری در این نمایشگاه ازاد است.

حبیب دیدار ادامه داد: علاقه‌مندان به مشارکت در زمان اعلام‌شده آثار خود را همراه با قیمت پیشنهادی به دبیرخانه حراجی تحویل خواهند داد، همچنین تعداد آثار تحویلی برای هر هنرمند حداکثر ۳ اثر و تعداد آثار تحویلی برای گالری‌ها و مجموعه‌داران حداکثر ۲۰ اثر خواهد بود.

با اشاره به آغاز اولین دوره طرح فیروزه، بیان کرد: زمان تحویل آثار در روزهای ۱۵ الی ۲۵ بهمن‌ماه ۹۸ در محل خانه تاریخی صدقیانی تبریز خواهد بود و تمامی آثار از نظر هنری و کیفیت ارائه توسط هیئت نظارت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، دیدار در خاتمه گفت: اولین دوره حراج آثار هنری و صنایع‌دستی طی روزهای ۸ و ۹ اسفند در محل دانشکده معماری "خانه تاریخی صدقیانی تبریز" برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات