۲۰ هکتار از باغ‌های لاله به فضای سبز شهری تبدیل می‌شود/ آسفالت‌ریزی ۲۰هزار تنی در سال جاری

۲۰ هکتار از باغ‌های لاله به فضای سبز شهری تبدیل می‌شود/ آسفالت‌ریزی ۲۰هزار تنی در سال جاری

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اعلام مطلب فوق افزود: مهمترین مسئله شهرداری منطقه ۷ تبریز توسعه فضای سبز است که در این راستا در ۹ ماهه سال ۹۸، پارک کوهستان در شهرک اندیشه با ۴۵ هزار مترمربع، پارک شهدای مدافع حرم با ۶هزار و ۵۰۰مترمربع و با کاربری‌های آموزشی در شهرک نور و پارک خانواده در رواسان با ۱۳هزار مترمربع و مجهز به پارکینگ و تجهیرات مختلف به بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: برنامه‌های شهرداری منطقه ۷ در حوزه فضای سبز در سال ۹۹ شامل تملک ۲۰ هکتار از باغ های لاله و تبدیل به فضای سبز شهری، احداث پارک مهر ولایت ۲،  با ۳۵ هزار مترمربع است که پارکی دو منظوره برای استفاده مردم و آمادگی برای اسکان در مواقع بحرانی است.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به نهضت آسفالت در سطح منطقه ۷ افزود: امسال ۲۰هزار تن آسفالت ریزی در ۱۰ ماه سال جاری در سطح منطقه داشتیم که نشان از اهمیت این موضوع در منطقه ۷ شهرداری تبریز دارد.

او ادامه داد: ۶ هزار تن آسفالت‌ریزی تنها در محدوده جاده آذرشهر و مقابل کبریت سازی داشتیم و علاوه بر این ۱۲ هزار تن آسفالت محلات و ۲ هزار تن برای دو روستای خلجان و کووجوار اختصاص داده شده است.

او از پیش بینی طرح‌های مسیرگشایی در طرح تفصیلی منطقه خبر داده و اظهار داشت:در مناطقی که بافت قدیمی دارند چند پروژه مسرگشایی در طرح تفصیلی منطقه مصوب کرده ایم.

پورخردمند یادآور شد: در حوزه زیباسازی و طرح استقبال از مسافران نوروزی، جاده آذرشهر پرتردد است که علاوه بر کارهای روتین زیباسازی، به دنبال کار متفاوتی برای استقبال هستیم.

او از تحقق ۷۵/۴۷ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۷ خبر داده و تأکید کرد: منطقه ۷ جزو پیشروان تحقق بودجه در سال۹۸ و در بین مناطق بوده است که ۷۵ درصد از کل بودجه ۸۳ میلیارد تومانی، و ۷۴ درصد از بودجه عمرانی مصوب تحقق یافته است و از این حیث رتبه اول را دارا هستیم.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به ضرورت ایجاد اراده جمعی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۷ خاطرنشان کرد: شهرداری به تنهایی نی تواند در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز موفق عمل کند و نیازمند همیاری دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی است

او ادامه داد: در مناطقی که حریم وجود دارد، استعداد برای ساخت و ساز غیرمجاز زیاد است و بایستی  درخواست شهرداری در کمیسیون ماده ۱۰۰ این باشد که ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شوند.

پورخردمند کانال‌کشی برای دفع آب‌های سطحی را یکی ز موضوعات اساسی شهرداری منطقه ۷ معرفی کرده و تأکید کرد: کانال رواسان برای دفع آب‌های سطحی منطقه احداث شده است، امام مشکل اساسی ما جاده آذرشهر و جمع شدن آب در آن منطقه بود که برای این منظور کانال روزبازی در این محل تعبیه و آن را به کانال اصلی دفع آب‌های سطحی هدایت شد.

او در مورد وضعیت خدمت‌رسانی در دو روستای الحاق شده به منطقه ۷ اظهار داشت: طرح تفصیلی روستای خلجان ارائه شده و هم اکنون در آنجا خدمات شهری ارائه می شود؛ در روستای کووجوار که بافتی صعتی دارد، نیاز به توسعه فضای سبز داریم و به منظور مقابله با آلودگی واحدهای بزرگ صنعتی همچون پتروشیمی و پالایشگاه، سال آینده با تملک زمین های روستایی،  یک پارک بزرگ در کوجوار و در کوتاهترین زمان ممکن به احداث می‌رسد.

شهردار منطقه ۷ تبریز از جمع‌آوری سگهای بلاصاحب در سطح منطقه خبر داده و افزود: نهایت سعی ما این است که کوچک‌ترین صدمه ای به شهروندان از ناحیه سگهای بلاصاحب نرسد و تنها یک مورد گازگرفتگی داشتیم و در ان زمینه نیز، سگهای بلاصاحب را جمع‌آوری و به مرکز مربوطه تحویل دادیم.

او با اشاره به فعالیت فرهنگسراها وو برگزاری دوره های مختلف یادآور شد: در حوزه فرهنگی در ۵۰ رشته فعالیت داشتیم که ۶۶ هزار و ۵۰۷ نفر مخاطب این برنامه‌ها و کارگاه‌ها هستند.

او ادامه داد : این برنامه ها شامل برگزاری دوره‌ای  و کارگاه‌های آموزشی، روان‌شناسی،   بداشت روانی، آموزش شهروندی و ارائه مشاوره گروهی و انفرادی برای شهروندان منطقه است.

پورخردمند برنامه های شهرداری منطقه ۷ برای  ایام الله دهه فجر را کلنگ زنی از دو پروژه شهری عنوان کرده و افزود:  کلنگ‌زنی  پارک مهر ولایت با ۳۵ هزار مترمربع مساحت و  امتداد پارک خانواده با ۱۰ هزار مترمربع مساحت، پروژه‌های این منطقه برای دهه فجر است.

شهردار منطقه ۷ در پایان صحبتهای خود، با اشاره به زیرساخت های آماده سرمایه‌گذاری در حوزه شهری خاطرنشان کرد:  از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  در هر زمینه ای برای ورود  در این منطقه و مشارکت در احداث پروژه های شهری دعوت به همکاری می کنیم و تمام کارهای اداری آنها را بدون فوت وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات