مدیرکل محیط زیست وزارت امور خارجه خبر داد:تلاش وزارت امور خارجه برای معرفی جهانی شهر تالابی بندرخمیر

مدیرکل محیط زیست وزارت امور خارجه خبر داد:تلاش وزارت امور خارجه برای معرفی جهانی شهر تالابی بندرخمیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست ، « عباس گلریز » در رویداد روز جهانی تالاب ها با بیان اینکه امیدواریم این شهر تالابی هر چه زودتر به ثبت جهانی برسد، اظهار کرد: اقداماتی که در این شهر تالابی انجام شده است دست ما را در کنوانسیون های بین‌المللی باز گذاشته است.

وی افزود: با فعالیت های خوب این شهرستان در حوزه محیط  زیست می توانیم بگوییم کشورمان در حوزه محیط زیست و تالاب ها اقدامات خوبی را انجام داده است و در جهان حرفی برای گفتن دارد.

مدیرکل محیط زیست وزارت امور خارجه کشور با بیان اینکه در ورودی این شهر تالابی تابلوها و دیوار نگاره های خوبی در رابطه با محیط زیست نصب شده است، تصریح کرد: تابلویی با مضمون مقابله با اثرات آب و هوا را دیدم که احساس محیط زیستی خوبی را در وجود انسان بوجود می‌آورد.

گلریز با اعلام اینکه امروزه رویکرد بین المللی در حوزه تالاب ها به سمت دانش بومی و سنتی گرایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: نحوه رفتار مردم شهر تالابی بندرخمیر با زیتس بوم این منطقه مطابق با سنت ها و آیین های بومی بوده  که مورد تایید جهانی قرار گرفته است.

وی نسبت به موفقیت های بیشتر شهرستان بندرخمیر در فعالیت های زیست محیطی بیشتر ابراز امیدواری کرد و گفت: امیداوریم اتفاقات مثبتی در جوامع بین المللی نسبت به این شهر تالابی زیبا رقم بخورد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات