وسعت جنگل های حرا هرمزگان در جایگاه نخست کشور

وسعت جنگل های حرا هرمزگان در جایگاه نخست کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در رویداد روز جهانی تالاب ها در شهر تالابی بندر خمیر، با بیان اینکه استان هرمزگان در حوزه تالاب‌های کشور در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است، اظهار کرد: بالغ بر ۳۳ درصد از تالاب های  کشور در این استان واقع شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان از نظر وسعت حوزه تالابی، پس از استان خوزستان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفته است، تصریح کرد: این استان از نظر ساختار و وسعت جنگل های زیبای حرا جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان کرد: بزرگترین پهنه از جنگل های حرای کشور در شهرستان خمیر و در منطقه تالاب خورخوران واقع شده است که با حفاظت و برخورد صحیح مردم این شهرستان از نیاکان تا کنون نسل به نسل منتقل شده است.

مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه ثبت جهانی شهر تالابی بندر خمیر وظایف ما را در حوزه محیط‌ زیست دوچندان می‌کند، گفت: ما باید بیش از پیش نسبت به حفاظت و نگهداری از این میراث خدادادی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: سیاست گذاری ها را ما به عنوان دستگاه اجرایی انجام می‌دهیم اما اجرای واقعی را مردم این منطقه انجام می دهند.

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه تهدید های زیادی در عرصه محیط زیست وجود دارد که باید آنها را شناخت، بیان کرد: باید تهدیدها را شناسایی و دهان به دهان منتقل کرد تا اقدامات جدی و وجدانی در این زمینه اتفاق بیفتد.

وی در پایان بر لزوم تخصیص حقابه های تالاب تاکید و خاطرنشان کرد: حقابه های زیست محیطی را باید رعایت کنیم و تالاب نیز به عنوان طبیعت و محیط زیست سهمی از این موضوع دارد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات