در ششمین روز از دهه مبارک فجر تصفیه خانه مدرن آب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهرستان سلماس افتتاح شد

در ششمین روز از دهه مبارک فجر تصفیه خانه مدرن آب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهرستان سلماس افتتاح شد

در این مراسم مهندس قاسم تقی‌زاده خامسی معاون امور آب وآبفای وزارت نیرو  اظهار کرد: این تصفیه‌خانه یک‌صد و پنجاهمین تصفیه‌خانه مورد افتتاح در کشور است و در این راستا، در ابتدای انقلاب در مجموع 27 تصفیه‌خانه در سراسر کشور وجود داشت‌.

وی تصریح کرد: تا پایان دولت دوازدهم نیز 28 تصفیه‌خانه در کشور به تعداد آنها اضافه شد بنابراین 60 تصفیه‌خانه در دولت تدبیر و امید ساخته می‌شود.

در این مراسم دکتر رضوی مدیر عامل شرکت آب و فالاب استان آدربایجان غربی گفت:  ظرفیت این پروژه 575 لیتر بر ثانیه میباشد که آب خام مورد نیاز از سد زولا تامین میشود و ظرفیت تامین آب مورد نیاز 160000 نفر از مردم شهر سلماس تازه شهر و بیش از 60 روستای بالا دست را داراست.

دکتر رضوی افزود :که جهت انتقال آب خام از سد زولا به محل تصفیه خانه 18 کیلومتر خط انتقال احداث شده است و این پروژه دومین تصفیه خانه مدرن کشور بعد از تصفیه خانه مهاباد است که به روش D.A.F (شناور سازی با هوای فشرده به روش اختلاط، انعقاد و زلال سازی) احداث شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فالاب استان آدربایجان غربی اضافه کرد:این تصفیه خانه به روش  B.O.T , و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است و جهت احداث خط انتقال 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و کشوری  و برای احداث خود تصفیه خانه مبلغ 370 میلیارد ریال به روش B.O.T با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات