روش جدید تامین برق خانه با خودرو

روش جدید تامین برق خانه با خودرو

یک شرکت خودروسازی ژاپنی سیستم جدیدی را ارائه کرده است که امکان تامین برق خانه از طریق خودروی الکترونیکی را فراهم می کند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، "لیف" (Leaf) خودروی جدید الکتریکی محصول شرکت ژاپنی نیسان است. باتریهای این خودرو می توانند از طریق یک سامانه الکتریکی خانگی شارژ شوند.

اکنون این شرکت محصول دیگری را به نام Leaf to Home عرضه کرده است که یک روش تامین انرژی وارونه را امکانپذیر می کند.

در این سیستم، به جای اینکه از برق خانه برای شارژ باتریهای خودروی Leaf استفاده شود از باتریهای خودرو برای تامین انرژی خانه در زمان قطع برق استفاده می شود.

براساس گزارش ExtremeTech ، در زمان قطع برق با اتصال این خودوری الکتریکی به Leaf to Home، این سیستم انرژی لازم برای روشن کردن لامپها و لوازم خانگی را مستقیماً از طریق پریزهای برق تامین می کند.

ویژگی این سامانه جدید شارژ و تخلیه باتری در هوشمند بودن آن است. به طوریکه این سیستم علاوه بر اینکه انرژی خانه در زمان قطع برق را تامین می کند می تواند بهترین زمان برای اتصال باتریهای خودرو به شبکه برق شهری را انتخاب کند.

برای مثال، این سیستم تعیین می کند که با شارژ باتریها در طول شب می توان در هزینه های قبض برق صرفه جویی کرد. این محصول از آوریل ۲۰۱۲ وارد بازار ژاپن خواهد شد.

 

 

    نظرات