بیش از۴۴هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی در کشور وجود دارد

بیش از۴۴هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی در کشور وجود دارد

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در جلسه ستاد توانمند سازی سکونتگاهای غیر رسمی استان همدان گفت: وضعیت این سکونت گاهها در همدان به مراتب بهتر از سایر مناطق در کشور است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، محمد حسین جوانمردی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی با توجه به حجم و کار باقی مانده، باید هم سو و هم جهت با ستاد توانمند سازی در رفع نیازهای محلات گام بردارند.

وی ادامه داد: ما نیز طی تعهدی که داده‌ایم باید پیگیر و پاسخگو باشیم و قصد تأیید یا تکذیب عملکرد فرد یا دستگاهی را نداریم.

جوانمردی با بیان اینکه افرادی که در محدوده شهرها زندگی می کنند باید از متوسط خدمات شهری بهره مند شوند، تصریح کرد: تجدید نظر در قوانین و مقررات از شرح وظایف ستاد توانمند سازی سکونت گاههای غیر رسمی است.

وی بیان کرد: ستاد استانی توانمند سازی با برنامه ریزی های خود و با توجه به تسهیلات عمومی و دولتی باید نسبت به اجرای پروژه‌های تصویب شده اقدام کند و گزارشات خود را به ستاد ملی ارائه دهد تا جایگاه درستی در ستاد ملی داشته باشد.

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اذعان کرد: یکی از نعمت هایی که خداوند در نظام جمهوری اسلامی به مدیران عطا کرده است، خدمت گزاری به محرومین است.

جوانمردی افزود: افرادی که در محدوده توانمند سازی زندگی می کنند از اقشار کم درآمد و محروم در جامعه هستند و رسیدگی به آنان از تأکیدات امام (ره) بود و یکی از برنامه های اصلی دولت نیز هست.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: تمامی مسؤولان باید با یک برنامه خوب و پشتکار فراوان چهره شهر را از این سکونت گاههای غیر رسمی بزدایند.

وی با اشاره به اینکه ۴۴هزار و ۲۲۰ هکتار سکونت گاه غیر رسمی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: کل اعتبار برای توانمند سازی این سکونت گاهها ۲۴٫۸ میلیارد تومان است که در اختیار شرکت عمران و بهسازی ایران قرار گرفته است که از این میزان۱٫۵ میلیارد تومان به استان همدان اختصاص داده شده است که امیدواریم استان نیز اعتباری را به همین منظور در اختیار ستاد توانمندسازی قرار دهد.

جوانمردی اظهارکرد: امیدواریم با انتخاب به موقع پیمانکاران و ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط پروژه‌ها با سرعت و کیفیت بیشتری انجام گیرند.

رییس ستاد توانمند سازی کشور یادآور شد: وضعیت سکونت گاههای غیر رسمی استان همدان، ۹۰درصد بهتر از سایر مناطق در کشور است و این حاصل همت و تلاشی است که مسؤولان ارشد استانی و سایر مدیران به کار گرفته اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما سعی خواهیم کرد منابع و اعتبار مورد نیاز برای کار را تأمین کنیم تا بزودی تمامی نیازهای محرومین اعم از اقتصادی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی را پوشش دهیم و همه هموطنان از تمامی امکانات که در خور شأن نظام جمهوری اسلامی است برخوردار باشند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری همدان نیز در این جلسه اظهارکرد: در خصوص اعتبارات پیمایشی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در حوزه اشتغال زایی مناطق توانمندسازی، باید سند خوب مطالعه شود.

علی اکبر فامیل کریمی خاطر نشان کرد: در سند توانمندسازی ظرفیت هایی هم از بعد اجتماعی هم از بعد فرهنگی و هم اقتصادی دیده شده است که تمامی آن ها باید فعال شوند تا بتوانیم همه این نیازها را در این مناطق پوشش دهیم که بخشی از آن در گرو اشتغال زایی در منطقه است.

وی افزود: استان حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های توانمند سازی اختصاص داده است، که این میزان جدای از اعتبار تملک دارایی های استان است.

فامیل کریمی با اشاره به اینکه تمامی ۳۷۵ پروژه با همان شاکله به دستگاه ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: جهت گیری و پیگیری دستگاه ها کاملاً طبق سند و تفاهم نامه بوده است و همگی تلاش خود را برای پیشرفت کار خواهند کرد.

    نظرات