‍ ❇تشریح دستاوردهای راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

‍ ❇تشریح دستاوردهای راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

◀دکتر سیدمحسن حمزه‌لو، مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با حضور در برنامه‌ی زنده تلویزیونی «در مسیر توسعه» از افتتاح ۵۶ پروژه راه و شهرسازی به ارزش دوهزار و ۴٧٨ میلیارد ریال خبر داد و گفت: بهره‌برداری از ۴٢کیلومتر پروژه بزرگراهی، راه اصلی و فرعی و ١١٠کیلومتر راه روستایی از مهم‌ترین پروژه‌هاست.
◀آماده بهره‌برداری بیش از دو هزار واحد مسکن مهر، افتتاح پروژه های بازآفرینی شهری شامل احداث مرکز جامع سلامت امیرآباد و ساماندهی بخشی از سیمینه رود در شهرستان بوکان، بهره برداری از بیمارستان٩٧ تختخوابی شهرستان تکاب و مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان نقده از دیگر دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی استان جهت بزرگداشت ایام الله دهه فجر است.
◀ همزمان با چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی احداث ساختمان امداد جادهای در شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد، نقده و سلماس و احداث ساختمان واکنش سریع در شهرستان ارومیه آغاز شده است.
◀مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر فعالیت‌ها و عملکرد مجموعه راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی اراضی در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، نقده و سردشت جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ٢١ هزار واحد در استان در حال اجراست.
◀عملیات محوطه‌سازی و آسفالت معابر با تأمین ۴۵میلیارد ریال از محل اسناد خزانه ملی، ۴٠ میلیارد ریال از محل یارانه بخش مسکن و ١٠٠ میلیارد ریال از محل فروش اراضی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده که موجب ارتقای کیفیت زندگی در مساکن مهر استان شده است.
◀٣۶ پروژه زیربنایی و روبنایی شامل احداث خانه محله، کتابخانه، خانه سلامت، مدرسه و آسفالت معابر با هدف ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه خدمات روبنایی در محدوده بافت‌های ناکارآمد استان اجرا می‌شود.
◀در همین راستا، نزدیک به ۶هزار و ٣٠٠تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر محلات هدف در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.
◀تصویب طرح تفصیلی شهر ارومیه، طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه و برگزاری کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین محیط زیست از فعالیت‌های حوزه‌ی معماری و شهرسازی این اداره کل به شمار می‌رود.

منبع خبر

اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات