بازسازي مجدد بام سبز ميدان امام علي(ع)

بازسازي مجدد بام سبز ميدان امام علي(ع)

فروغ مرتضايي‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: اجراي بام سبز ميدان امام علي (ع) با مساحت حدود دو هزار مترمربع در دست اقدام است.

وي با بيان اينكه در طراحي و اجراي بام سبز ميدان امام علي (ع) تمام اصول فني و ديتايل مورد نياز جهت احداث بام سبز رعايت شده است، افزود: عمليات بام سبز ميدان امام علي(ع) طبق قرارداد اين سازمان تا پايان سال‌جاري با كاشت گونه‌هاي گياهي به اتمام مي‌رسد.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: طراحي پوشش گياهي بام سبز ميدان امام علي (ع) با الهام از نقوش اسليمي و با استفاده از 12 گونه گياهي از جمله كاشت حدود هفت هزار گلدان گل رز انجام شده است.

وي با اشاره به ايجاد فضاي سبز عمودي در شهر، خاطرنشان كرد: فضاي سبز عمودي يا باغ بام به معناي ايجاد فضاهاي سبز در بام تمام مناطق يكي از اولويت‌هاي اين سازمان است و در حال برنامه‌ريزي براي استفاده از گونه‌هاي گياهي مقاوم براي اين ديوارها هستيم زيرا نمونه‌هاي انجام شده با استفاده از گونه‌هاي گياهي لوكس و پر نياز آبي بوده است.

مرتضايي‌نژاد خاطرنشان كرد: در اين راستا مكاتباتي با معاونت شهرسازي انجام شده كه در مورد الزامات شهرسازي بعضي از آپارتمان‌سازي‌ها و برج‌ها موضوع سبزكردن بام‌ها انجام شود.

وي با بيان اينكه فضاي سبز عمودي يا باغ بام به معناي ايجاد فضاهاي سبز در بام همه مناطق يكي از اولويت‌ها است، ادامه داد: درصدد هستيم براي ديوارهاي سبز از گونه‌هاي گياهي مقاوم‌تر و مناسب‌تر با هزينه كمتر استفاده كنيم زيرا گونه‌هاي گياهي لوكس با نياز آبي بالا مورد استقبال شهروندان قرار نمي‌گيرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات