برگزاری کارگاه های طرح گسترش سواد آبی در خراسان رضوی

برگزاری کارگاه های طرح گسترش سواد آبی در خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: کارگاه های آموزشی طرح گسترش سواد آبی در دو مقطع متوسطه اول و دوم با محوریت طرح داناب و کتاب انسان و محیط زیست در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، کاظم جم با اعلام این خبر افزود: در اجرای تفاهم نامه های مابین شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در سال تحصیلی جاری طرح گسترش سواد آبی در دو مقطع متوسطه اول و دوم به اجرا در آمده که پس از برگزاری کارگاه متمرکز استانی، کارگاه های آموزشی معلمان و دانش آموزان هم اکنون در سطح شهرستان ها در حال برگزاری است.

جم اظهار داشت: اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) در مقطع متوسطه اول ماهیت فوق برنامه دارد اما پیاده سازی فصل اول کتاب درسی انسان و محیط زیست در پایه یازدهم تحصیلی در مقطع متوسطه دوم در چارچوب برنامه درسی مدارس قرار گرفته و دانش آموزان در طول سال تحصیلی با مفاهیم نجات آب و سازگاری با کم آبی آشنا می شوند.

وی عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری بالغ بر 350 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در 47 منطقه آموزشی مفاهیم آموزشی طرح گسترش سواد آبی را فرا می گیرند.

جم با اشاره به گام های آموزشی اجرای طرح اظهار داشت: پس از برگزاری کارگاه آموزشی متمرکز استانی ویژه رابطان و سرگروه های آموزشی، پیش آزمون در سطح شهرستان ها برگزار شده و در مراحل بعدی معلمان و دانش آموزان در سطح شهرستان ها آموزش دیده اند. در گام های پایانی طرح، دانش آموزان در مسابقه ها و برنامه های مشارکتی طرح و نهایتا در برگزاری پس آزمون همکاری خواهند داشت.

وی یادآور شد: برنامه ویژه سال تحصیلی جاری بنا بر ابلاغیه شرکت مدیریت منابع آب ایران به آموزش های مهارت های مواجهه با سیلاب و برگزاری مانور سیلاب در مقطع متوسطه دوم اختصاص یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات