استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران، راهکار برون رفت شهرداری از شرایط بد اقتصادی

استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران، راهکار برون رفت شهرداری از شرایط بد اقتصادی

حامد عبدالهی:
استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران، راهکار برون رفت شهرداری از شرایط بد اقتصادی
استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران، راهکار برون رفت شهرداری از شرایط بد اقتصادی
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت جلسه کمیسیون ترافیک با حضور اعضا و مشاورین کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار گردید.
رییس کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به رقم 770 میلیارد تومانی بودجه ارایه شده به شورای شهر رشت برای سال 1399 بیان نمود: میزان بودجه ای که برای معاونت محترم عمران و ترافیک در نظر گرفته شده جواب گوی هزینه های این حوزه نمیباشد.
حامد عبدالهی با اشاره به پروژه های مختلف در دست اقدام در حوزه معاونت عمران و ترافیک تصریح نمود: پروژه هایی مانند پروژه قطار شهری برای سال 99 در دست اقدام داریم که برای شهر رشت بسیار حیاتی است و جز پروژه های زیرساختی شهر به حساب می آید. اما برای دستیابی به قطار شهری باید اقداماتی مانند خط ویژه، افزایش تعداد اتوبوس و ... را از قبل اجرایی نماییم. در حالی که رقم بودجه اختصاص داده شده در این کد بسیار ناچیز می باشد. این حوزه حتی در نگهداری و تعمیر اتوبوسهایی که با هزینه های بسیار برای شهر خریداری شده دچار مشکل می باشد و در حال حاضر نمی‌تواند از تمام ظرفیت خود برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده نماید.
وی با انتقاد از بروکراسی دست و پا گیر، راهکار برون رفت از بن بست مشکلات شهر رشت را استفاده از ظرفیت سرمایه گذار دانست و افزود: پارک آبی از مواردی است که مدت هاست سرمایه گذار برای اجرای آن اعلام آمادگی نموده است ولی هنوز اقدام عاجلی برای آن انجام نشده است.
رییس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ظرفیت های بالای قرارگاه خاتم در اجرای پروژه ها تصریح نمود: قرارگاه خاتم از جمله ارگان هایی است که به فکر درآمد زایی نیست بلکه کمک به پیشرفت در کشور و رفاه حال مردم برای آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. در همین راستا با توجه به ظرفیت هایی که در این ارگان وجود دارد می توان هزینه این پروژه ها را از طریق وصول مطالبات شهرداری پرداخت نمود.
رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور تصریح نمود: مشکلات اقتصادی و قوانین دست و پاگیر شرایط اقتصادی شهرداری را نیز با مشکل مواجه نموده است. از طرفی با اعلام دولت در سال آینده یک رشد افزایش دستمزد را خواهیم داشت و از طرفی دیگر دولت اجازه افزایش عوارض بیش از 10 درصد را نمی‌دهد. و این روند با توجه به تورم بالا و افزایش هزینه ها بسیار سخت خواهد بود.
اسماعیل حاجی پور صرفه جویی و هزینه دلسوزانه را یکی از راهکارهای کاهش هزینه دانست و افزود: به عنوان مثال بسیاری از سرعت گیرها با توجه به ترافیک در شهر رشت اصلا توجیهی برای وجودشان وجود ندارد. برخی از سرعت گیرها نیز وضعیت مناسبی ندارند و در همین وضعیت نامناسب رنگ آمیزی نیز می شوند. در حالی که برای رنگ آمیزی ابتدا باید آن سرعت گیر ترمیم و یا تصحیح شود و بعد رنگ آمیزی بر روی آن صورت گیرد.
وی خواستار به سرانجام رسیدن چند پروژه بزرگ در شهر شد و بیان نمود: در شهر رشت متاسفانه در سال های اخیر پروژه بزرگی آغاز نگردید. اما اکنون چند پروژه زیرساختی از جمله زیرگذر بافت مرکزی شهر رشت که می‌تواند مشکل قطع ارتباط بین مسیرهای این بافت را حل نماید، با کمک قرارگاه خاتم در حال شروع شدن است. برای پرداخت هزینه های اجرای این پروژه ها توسط قرارگاه خاتم از سه روش اوراق، فروش تراکم و بخشی دیگر را از طریق املاکی که شهرداری در اختیار دارد می‌توان پرداخت نمود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت توجه به اهمیت ورود سرمایه گذار به شهر رشت را راهکار برون رفت از وضعیت بد اقتصادی دانست و افزود: فارق از مباحث و مشکلات اقتصادی باید برخی از پروژه های حیاتی را مشخص و همه با جدیت و تلاشی سرسختانه فرآیند سرمایه گذاری را برای سرمایه گذار تسهیل نماییم.
فرهام زاهد خواستار برگزاری جلسه ای با حضور شهردار و معاونین شهردار شد تا در پی آن برای پروژه ها برنامه زمانی مشخصی تعیین شود. و هر یک از اعضای شورا پیگیر به سرانجام رسیدن یکی از این پروژه ها شوند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از قایل به شخص بودن برخی از امور در شهرداری بیان نمود: مکانیزه شدن امور شهرداری برای شفافیت یک امر ضروری است. در برخی امور بعضا می بینیم که برخی از مدیران چون به صلاح خود نمی بینند برای به سرانجام رسیدن آن مبحث کارشکنی می کنند. باید مدیرانی را که کار را پیش نمی برند و در راه پیشرفت این شهر سد ایجاد نموده اند، تحت حمایت هر فردی که باشند باید با او برخورد قاطعانه شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات