افتتاح و بهره‌برداری همزمان از 20 پروژه آبفای گیلان

افتتاح و بهره‌برداری همزمان از 20 پروژه آبفای گیلان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید محسن حسینی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در مراسم افتتاح پروژه‌های این شرکت اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همزمان با ایام دهه فجر 20 پروژه عمرانی را در نقاط مختلف استان با ارزش 245 میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: احداث 4 واحد ایستگاه بالاآورنده فاضلاب در رشت و انزلی و اجرای بیش از 12 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در رشت و نصب 1985 فقره انشعاب فاضلاب و همچنین نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر 76 واحدی سیاهکل از اهم پروژه های قابل افتتاح در راستای دفع بهداشتی فاضلاب در ایام مبارک دهه فجر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان هدف از اجرای این پروژه ها را ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ سلامت جامعه اعلام کرد و افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی به 99.97 درصد و جمعیت تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب به 72.8 درصد خواهد رسید که معادل 117 هزار اشتراک در حوزه آب و 71 هزار مشترک در حوزه فاضلاب بر جمعیت تحت پوشش خدمات این شرکت افزوده خواهند شد.
حسینی افزود: به لحاظ برخورداری جمعیت تحت پوشش خدمات آب شهری، آستارا از میانگین استان بالاتر است و در راستای طرح تأمین آب آستارا دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار است که اجرای خط انتقال جهت جبران کمبود آب خام تصفیه خانه بهارستان در هفته دولت به بهره برداری رسید.
وی همچنین تصریح کرد: در پروژه رینگ آب دور شهر آستارا نیز 5500 متر خط انتقال با اعتبار 40 میلیارد ریال اجرا شد که هدف از اجرای آن تأمین آب آشاميدني شهرآستارا و ارتقای کمیت وکیفیت آب بوده که جمعیتی معادل 15 هزار نفر از آن بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به طرح آبرسانی از رودخانه چلوند به آستارا با اعتبار 218 میلیارد تومان خواستار پیگیری نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی جهت تأمین اعتبار این پروژه از ماده 56 شد.
وی در خصوص طرح فاضلاب شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: یک دستگاه پکیج به ظرفیت 1000 مترمکعب در مرحله برگزاری مناقصه است و به‌دلیل موقعیت خاص آن به روش EPC  اجرا خواهد شد که با افتتاح و بهره برداری از آن مردم شهرستان از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات