ابراز خرسندی رئیس سازمان از حساسیت مردم نسبت به کیفیت ساخت و ساز

ابراز خرسندی رئیس سازمان از حساسیت مردم نسبت به کیفیت ساخت و ساز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ساختمان را کالایی استاندارد و ملی خواند و افزود: با توجه به ملی بودن ساختمان و هزینه های بالایی که صرف ساخت آن می شود، لازم است در طول زمان طراحی و اجرا ، نظارت و مراقبت های لازم بر روی آن صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، مهدی سالاری پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور در برنامه زنده رادیویی "رو در رو" از مرکز یزد ، ضمن اشاره به بستر قانونی تشکیل این سازمان به معرفی آن پرداخت و تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی در استان یزد بالغ بر ۷۰۰۰ عضو دارد که در قالب ۷ رشته تخصصی در صنعت ساختمان خدمات مورد نیاز در زمینه های طراحی، اجرا و نظارت را توسط شبکه ای توانمند و گسترده به جامعه ارائه می کند.
سالاری درخصوص گستره فعالیت های این سازمان خاطرنشان کرد: به جز ساخت و سازهای مربوط به پروژه های دولتی که در قالب نظام فنی و اجرایی کشور صورت می گیرد و متولی آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است، تمامی ساخت و سازها مطابق قانون باید زیر نظر نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد.
وی در راستای آشنایی مخاطبین با روند صحیح ساخت و ساز گفت: مالکین برای ساخت و سازهایی با کاربری های مختلف اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی لازم است با مراجعه به شهرداری ها، ضوابط ساخت و ساز را مطالبه کرده و پس از آن با مراجعه به سازمان نظام مهندسی نسبت به طراحی نقشه های مورد نیاز، تعیین مجری و ناظر پروژه اقدام نمایند.
سالاری ادامه داد: مالکین پس از این مرحله می توانند به شهرداری ها جهت اخذ پروانه ساختمانی مراجعه کرده و کار ساخت و ساز را شروع نمایند.
رئیس سازمان ضمن اشاره به جایگاه و اقتدار اجتماعی مهندسین در جامعه امروز و بیان نقش پررنگ آنان در عمران و آبادانی کشور، مطابق قانون آنان را صاحبان حرفه خواند و افزود: خوشبختانه سازمان نظام مهندسی توانسته به خوبی مهندسین ۷ رشته تخصصی را ساماندهی و آموزش دهد و برای آنان صلاحیت و ظرفیت هایی تعیین شده است که می توان با تکیه بر آنها  به آینده ساخت و سازها امیدوار بود.
وی درمورد تعرفه های خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: این تعرفه ها که با توجه به برآوردهای سازمان تهیه می شود پس از تأیید در هیأت مدیره سازمان، در کمیته چهار نفره استان متشکل از معاون امور عمرانی استاندار، شهردار مرکز استان، مدیرکل اداره راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی به تصویب رسیده و سپس از طریق اداره کل راه وشهرسازی به وزارت راه و شهرسازی ارسال و در صورت تأیید نهایی به مهندسین و مردم ابلاغ می گردد.
سالاری ارتباط مستقیم با سازمان و یا مراجعه به سایت سازمان را راه های ارتباطی مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت تعرفه ها به تفکیک گروه های ساختمانی و به تفکیک طراحی و نظارت معرفی کرد.
وی درادامه سخنان خود از ارتباط و توافقات خوب سازمان با نهادهای دیگر از جمله اداره ثبت اسناد و املاک، شرکت گاز، شرکت توزیع برق و شرکت مخابرات خبر داد و افزود: این توافقات تا کنون نتایج بسیار خوبی را برای سازمان به همراه داشته و اخیراً نیز بنا به درخواست شرکت مخابرات، توافقی صورت گرفته تا در طراحی ها و در زمان اجرا برای عبور تأسیسات مخابرات محل هایی پیش بینی شود تا هنگام عبور این تأسیسات، نماهای ساختمان تخریب نگردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی نسبت به ایجاد حساسیت در مردم درخصوص کیفیت ساخت و سازها ابراز خشنودی کرده و خاطر نشان نمود: نظارت های سازمان نظام مهندسی در طول زمان اجرای پروژه به صورت دوره ای و در خصوص کنترل اجرای نقشه مصوب و مقررات ملی ساختمان صورت می گیرد ، بنابراین لازم است مالکین برای اطمینان از کیفیت کار از ناظرین مقیمی که به صورت هفتگی یا روزانه بر پروژه نظارت می کنند استفاده نمایند.
گفتنی است در انتهای این گفتگوی رسانه ای سؤالاتی از سوی مردم درباره مباحثی همچون تفکیک اراضی، وضعیت اخذ پروانه ساختمانی برای زمین های فاقد سند، نحوه اجرای پروژه ها و نحوه صحیح به کارگیری تأسیسات ساختمانی مطرح گردید که رئیس سازمان پاسخگوی آن ها بود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات