امضای تفاهم نامه چهارجانبه با هدف اجرای هرچه دقیق تر مقررات ملی ساختمان

امضای تفاهم نامه چهارجانبه با هدف اجرای هرچه دقیق تر مقررات ملی ساختمان

امضای تفاهم نامه چهارجانبه با هدف اجرای هرچه دقیق تر مقررات ملی ساختمان

تفاهم نامه چهارجانبه فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه وشهرسازی، اداره کل فنی و حرفه ای و انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان برق استان با هدف اجرای هرچه دقیق تر مقررات ملی ساختمان امضا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان در جلسه دیروز هیات مدیره که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل فنی و حرفه ای، رییس انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان برق استان و معاونان اداره کل راه و شهرسازی گلستان برگزارشد، محمد ابراهیم پور رییس سازمان مهمترین اهداف امضای این تفاهم نامه را اجرای هرچه دقیق تر مقررات ملی ساختمان و افزایش ارتباط موثر میان طراح، ناظر و مجری تاسیسات برقی و آموزش و بالا بردن سطح علمی و مهارتی آنان عنوان کرد و افزود: در راستای اجرایی شدن کامل قانون نظام مهندسی و در جهت ساماندهی حضور افراد دارای صلاحیت در همه مراحل ساخت و ساز، علاوه بر مهندسان، استادکاران و کارگران ساختمانی نیز به عنوان یکی از حلقه های صنعت ساختمان نیازمند آموزش و ساماندهی مناسب می باشند.

ابراهیم پور تاکید کرد : طبق این تفاهم نامه مجریان تاسیسات برقی شاغل در حوزه ساختمان های مشمول قانون نظام مهندسی ساختمان ملزم به آموزش و اخذ پروانه مهارت از اداره کل فنی و حرفه ای می شوند وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا کارفرمایان نیز از این کارگران دارای صلاحیت در پروژه های خود استفاده نمایند.

سید حامد قدس علوی عضو برق در هیات مدیره سازمان نیز در این جلسه گفت: هدف از اجرایی شدن این تفاهم نامه استفاده از کارگران دارای صلاحیت در ساخت و ساز استان می باشد.

قدس علوی افزود با توجه به  ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در خصوص استفاده از کارگران ماهر و با توجه به مصوبه شورای فنی استان مبنی بر آموزش برق کاران و ویرایش جدید مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان و به جهت افزایش کیفیت شاخص ها و ساماندهی وضعیت برق کاران با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان برای اولین بار کد درس تعریف کردیم و آموزش برق کاران را شروع و آزمون هم برگزار شد.

دبیر سازمان گفت از اسفند ماه لیست کارگران ماهر را درگرگان  اختیار سازندگان قرار می دهیم. و امیدوارم در آینده نزدیک در کل استان اجرایی شود.

محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان در این جلسه با اشاره به این که ما باید ساخت و ساز استاندارد را دنبال کنیم، گفت: یکی از مباحثی که در بحث ساخت و ساز مطرح می باشد آموزش کارگران ماهر است تا این کارگران با مهارت لازم بتوانند در ساخت و ساز کشور نقش اساسی را داشته باشند .
مدیر کل راه و شهرسازی افزود : با آموزش موارد ایمنی به کارگران می‌توان آمار تلفات ناشی از حوادث را کاهش داد.
مدیر کل راه و شهرسازی گفت: حسن این تفاهم نامه این است که آموزشی است و تاکید کرد: صنعت ساختمان باید تخصصی باشد و ساختمان باید سرپناه امنی باشد لازمه این امر این است که افراد متخصص و ماهر در آن مشغول به کار باشند و از استادکاران آموزش دیده و حرفه ای استفاده شود.

حسینی طلب مدیر کل  فنی و حرفه ای استان در این جلسه با اشاره به اینکه استفاده از کارگران ماهر و  آموزش دیده سبب پیشرفت و افزایش کیفیت ساخت و ساز و به عنوان عاملی مهم  و کلیدی در ارتقای کیفیت و استحکام بنا به شمار می‌رود.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تاکید کرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آمادگی کامل خود را جهت همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اعلام می دارد. وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده افزود: امید وارم در آینده شاهد همکاری های آموزشی بیشتردر زمینه تربیت نیروی ماهر در همه رشته های مهندسی  با سازمان  باشیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان یک انجمن در شهر گرگان می باشد

      نظرات