بهره برداری بخشی از بزرگراه خواجه - ورزقان

بهره برداری بخشی از بزرگراه خواجه - ورزقان

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی آذربایجانشرقی ، استاندار آذربایجان شرقی، در آئین بهره برداری بخشی از قطعات ۲ ، ۳ و ۴ این بزرگراه گفت: بهره‌برداری از قطعات بزرگراه خواجه - ورزقان در توسعه منطقه تاثیر بسزایی دارد چراکه راه و جاده از جمله عوامل موثر در توسعه است .

ا پورمحمدی، با اشاره به پیش‌بینی ۶ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل تمام باقیمانده این پروژه، افزود: تا کنون بیش از ۳ هزار و 3۰۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از این پروژه سرمایه گذاری شده و باقی‌ مانده اعتبار مورد نیاز هم با مشارکت مجتمع مس آذربایجان تامین می‌شود .

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای همزمان و بی‌وقفه ۲۴ پروژه در حوزه راه‌سازی در سطح استان، گفت: تلاش می شود در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام استان تسریع شود .

پورمحمدی، با بیان اینکه امید است باقی‌ مانده این پروژه مهم در قالب فازهای ۱ و ۵ در سال آینده به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: روند فعالیت‌های عمرانی در سطح استان رضایت بخش است

وی یادآوری کرد: با وجود تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی ناشی از شرایط تحریم پروژه های راهسازی در استان به صورت همزمان اجرا می‌شود و هیچ یک از پروژه ها تعطیل نشده و با اجرای آن ها، این استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راه‌سازی تبدیل شده است .

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران نیز در این آئین گفت: این شرکت برای تامین منابع مالی مورد نیاز  برای تکمیل باقیمانده قطعات بزرگراه خواجه - ورزقان برنامه ریزی کرده و آماده است .

بنابرین گزارش ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه وشهرسازی نیز ضمن خیر مقدم ، گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه نمود .

وی افزود : این پروژه در قالب 5 قطعه بطول 62 کیلومتر به پیمانکاران توانمند واگذار شده ودر حال اجرا میباشد .

بگفته مدیرکل راه وشهرسازی قطعات 2، 3 و 4 داری پیشرفت 83 درصده بوده وهمچنین قطعه 1 باپیشرفت 25 درصد در حال اجراست .

سلطانی ضمن قدردانی از شرکت ملی صنایع مس ایران که بعنوان سرمایه گذار این پروژه ، صددرصد اعتبار پروژه را تامین نموده است ،  اظهارداشت : قطعه 5 نیز اخیرا" به پیمانکار واگذار شده که دارای پیشرفت فیزیکی 5 درصدی است

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات