بوستان کسری در بولوار نصر افتتاح شد

بوستان کسری در بولوار نصر افتتاح شد

شهردار شیراز در آیین افتتاح بوستان کسری واقع در بولوار نصر گفت: شهرداری منطقه سه دارای لقب نگین گردشگری شهر شیراز است و برای تحقق این عنوان باید به زیباسازی و  فضاسازی این منطقه توجه ویژه کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور اضافه کرد: بوستان کسرا با قرارگیری در منطقه مسکونی اثر بسیاری بر مردم ساکن در این منطقه دارد.

شهردار شیراز با اشاره به پروژه های در دست اجرای محدوده شهرداری منطقه سه نیز گفت: طی سال ۹۸ در سطح منطقه پروژه هایی را با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اجرا کردیم و پیش بینی می کنیم سال آینده یکی از بهترین سالها برای شهرداری منطقه سه در زمینه اجرای پروژه های مختلف باشد چون پروژه های خوبی  در سطح این منطقه طراحی شده که عملیات اجرایی آن در سال ۹۹ آغاز می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز احداث بوستان کسری را نمونه ای از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری دانست و گفت: یاوران شورا و شهروندان ساکن در این محله نقش مهمی در احداث پارک و طراحی آن داشتند و در جزییات مختلف همچون نوع درخت های کاشته شده از نظرات آنها استفاده شد.

سعید نظری اضافه کرد: از چندین ماه پیش شهرداری شیراز کلنگ زنی و افتتاح ۱۰۲ پروژه کوچک و بزرگ را در دستور کار قرار داد و در این راستا شاهد کلنگ زنی پروژه های مختلفی همچون سالن تئاتر نصر، مجتمع ورزشی – تفریحی گلستان و افتتاح بوستان کسری در مناطق سه و یازده بودیم که حاکی از توزیع عادلانه خدمات شهری در کلیه نقاط شهر شیراز است.

افتتاح ۱۸ پروژه در سطح شهرداری منطقه ۳ به مناسبت دهه فجر
شهردار منطقه سه شیراز نیز در آیین افتتاح بوستان کسری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۸ پروژه عمرانی در محدوده این منطقه با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریال در بخش های مدیریت سیلاب، لوله گذاری، حمل و نقل، بهسازی معابر، توسعه فضای سبز و... به بهره برداری می رسد.

مسعود طهماسبی اظهار داشت: بوستان کسری با اعتباری بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال شامل تملک و عملیات اجرایی در مساحت ۶۵۰۰ متر به بهره برداری رسید.
وی از احداث هشت بوستان در محدوده شهرداری منطقه سه خبر داد و افزود: بوستان هایی در بلوار نصر پشت خبرگزاری جمهوری اسلامی و ورودی شهرک زیبا شهر طی هفته آینده کلنگ زنی می شود که با احداث این بوستان ها مجموع بوستان های واقع در محدوده منطقه سه به ۲۱ بوستان افزایش می یابد.

شهردار منطقه سه شیراز یکی از مشکلات پیشین این منطقه را آبگرفتگی های سطح معابر دانست و گفت: در راستای مدیریت سیلاب بیش از هفت هزار متر طول لوله گذاری با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال انجام شده است و همچنین اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال نیز جهت اجرای پروژه لوله گذاری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ نقطه از منطقه سه پروژه های عمرانی فعال است، افزود: دومین زمین چمن مصنوعی در محله کم برخوردار برآفتاب شهرک سعدی به مساحت ۶۰۰ متر مربع با اعتبار چهار میلیارد ریال، مسیر دوچرخه سواری آب‌زنگی با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال به طول سه کیلومتر، تکمیل المان ورودی محور دروازه قرآن از جمله این پروژه ها است.

افتتاح ۷ پروژه با ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت پسماند
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز در آیین افتتاح همزمان پروژه های مناطق ۸ و ۳ و سازمان مدیریت پسماند گفت: این سازمان به مناسبت دهه فجر ۷ پروژه با ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال را افتتاح کرده است.

خوشبخت با بیان اینکه در همه این پروژه ها، حفاظت از محیط زیست در اولویت بوده است افزود: با توجه به اینکه ساخت کارخانه پردازش نخاله های ساختمانی در سایت کیان آباد در برنامه کار سازمان قرار دارد، یکی از این پروژه ها احداث و تجهیز یک باب ساختمان پست برق ۸۰۰ کیلو وات و سه کیلومتر شبکه هوایی و ۵۰۰ متر شبکه زمینی ۱۱ کیلو ولت برای برق رسانی به این سایت بوده که به مبلغ پانزده میلیارد ریال انجام شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از این پروژه ها احداث سالن غذاخوری به مساحت ۲۴۰ متر مربع به مبلغ پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال در سایت برمشور است.

خوشبخت از افتتاح پروژه اجرای سیستم ارت کارخانه تفکیک پسماند برمشور خبر داد و گفت: این پروژه با هدف ایمن سازی سوله و تجهیزات کارخانه تفکیک پسماند اجرا شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در ادامه تصریح کرد: با توجه به وجود پرندگان مهاجر در فصول پاییز و زمستان و برای جلوگیری از قطعی برق در سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماند شیراز در برمشور، پروژه تعویض کابل هوایی شبکه برق ۲۰ کیلوولت داخلی سایت برمشور با کابل خود نگهدار به مبلغ دو میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال انجام شده است.
خوشبخت اضافه کرد: همچنین پروژه ترمیم و زیر سازی آسفالت جاده های داخلی سایت برمشور همچنین احداث جاده دسترسی به سایت دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی کیان آباد نیز افتتاح شده است.

خوشبخت در پایان ضمن اظهار رضایت از همکاری شهروندان در مدیریت پسماند گفت: در مدت اخیر همکاری مردمی بسیار خوب و موثری در زمینه مدیریت پسماند شیراز به ویژه تفکیک از مبداء صورت گرفته است که فقط با یاری مردم و گروه های مردم نهاد امکانپذیر بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات