در دهه فجر انقلاب اسلامی: سه طرح محیط زیستی در استان تهران به بهره برداری رسید

در دهه فجر انقلاب اسلامی: سه طرح محیط زیستی در استان تهران به بهره برداری رسید


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در حاشیه افتتاح سیستم تصفیه پساب شرکت پویا پروتئین در شهریار گفت: واحد هایی که به لحاظ اقتصادی پیشرو  هستند ضمن ایجاد رونق اقتصادی در کشور به حفظ شرایط محیط زیستی خود نیز باید توجه کنند.

وی با بیان اینکه سیستم تصفیه پساب این شرکت که امروز به بهره برداری رسید،کارآمد و مطابق با استانداردهای روز دنیا است، اظهار داشت: بهره گیری از سیستم تصفیه فاضلاب در واحد های صنعتی ضمن کنترل آلودگی های آب و خاک، در کاهش هدر رفت آب و بازچرخانی می تواند بسیار موثر باشد و خروجی این سیستم ها با توجه به اینکه غنی از مواد آلی است برای آبیاری زمینهای کشاورزی استفاده می شود.


محمودی در ادامه با اشاره به اینکه رعایت الزامات محیط زیستی و حفظ سلامت مردم از اصولی است که حتما باید در واحدهای صنعتی رعایت شود، افزود: واحدهای صنعتی باید در جهت حفظ سلامت مردم و محیط زیست گام بردارند و در این مسیر ما در کنار صنعت هستیم و کمک خواهیم کرد.


گفتنی است در مراسم افتتاح های امروز، سیستم تصفیه پساب شرکت پویا پروتئین با اعتباری بالغ بر بیست و پنج میلیارد ریال، سیستم فیلتراسیون هوای بخش سند بلاست شرکت پترو پولاد جهانپارس با اعتبار پنج میلیارد ریال و سیستم کمپرسور برقی جایگزین سیستم دیزلی این واحد با اعتبار پانزده میلیارد ریال و همچنین سیستم تصفیه فاضلاب شرکت گندم طلایی نوتریکا با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال افتتاح شده و بهره برداری رسیدند.


گفتنی است، در تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی از روش های حذف فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی به منظور اخذ تاییدیه محیط زیست استفاده می شود و نتایج استفاده از سیستم تصفیه پساب صنعتی مشابه سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی است بدین معنا که می توان پساب تصفیه شده را پس از اخذ تاییده محیط زیست در آبیاری و کشاورزی یا دفع به آب های سطحی و یا چاه های جاذب استفاده کرد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات