لزوم مشارکت شهروندان برای تبدیل اصفهان به اکوسیستم کارآفرینی

لزوم مشارکت شهروندان برای تبدیل اصفهان به اکوسیستم کارآفرینی

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، کوروش خسروی در برنامه اینجا اصفهان با اشاره به اجرای یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار اظهار کرد: همچنان مثل گذشته پروژه توان هفت آموزش 100 هزار شهروند اصفهانی را دنبال می‌کنیم که برای این مهم 300 میلیون در نظر گرفته ایم.
وی به پیش بینی 15 میلیارد تومان برای مرکز خلاقیت ها و فناوری های نوین شهرداری اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: صندوق های خطرپذیر نیز در دل این بودجه در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه طرح گذر نوآوری نیز از سال آینده توسط مدیریت شهری در اصفهان آغاز می شود، تصریح کرد: به دنبال اجرای این طرح، نوآوری هایی در جایی از شهر رونمایی می شود و برای این موضوع نیز شهرداری در حال تخصیص بودجه است.
وی با تاکید بر اینکه برای ساخته شدن یک اکوسیستم کارآفرینی یک وظیفه برای مدیران در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: اما ما برای ساخت یک شهر با اکوسیستم کارآفرینی نیازمند مشارکت مردم هستیم و کارآفرینی باید دغدغه همه مردم باشد.
خسروی با بیان اینکه یک متخصص خانم در یکی از دانشگاه‌های آمریکا همه جنبش های قرن 21 را مطالعه کرد و به یک کشف بسیار بزرگ رسید، تاکید کرد: هر جنبشی که از مرز مشارکت 3.5 درصد عبور کرده، بدون شک برنده شده است.
وی با تاکید بر اینکه بیش از 200 جنبش را تحقیق کرده است و جنبش های با بیش از 3.5 درصد مشارکت مردم موفق شده‌اند، افزود: درصدد برگزاری یک جنبش کارآفرینی در اصفهان هستیم و برای این مهم به مشارکت 3.5 درصد جمعیت شهر اصفهان نیاز داریم و باید 70 هزار اصفهانی برای تبدیل شهر اصفهان به اکوسیستم کارآفرینی کمک کنند.
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مردم اصفهان باید مشارکت کنند تا شهر تبدیل به یک اکوسیستم کارآفرینی شود، گفت: هر فردی در اطراف و محدوده خود یک اکوسیستم کوچک دارد و این میکرو اکوسیستم‌ها باید بررسی شوند که تا چه اندازه ایده، تفکر و خلاقیت در این میکروه اکوسیستم‌ها جریان دارد.
وی با بیان اینکه شاید افراد با تفکرات سنتی نتوانند با وضعیت کارآفرینی مدرن و خلاقیت محور ارتباط برقرار کنند، اما امکان آشنایی این افراد با گروه‌های خلاق وجود دارد تا بتوانیم وضعیت کارآفرینی شهر اصفهان را بهبود ببخشیم، اظهار کرد: مدیریت شهری باید اکوسیستم کارآفرینی شهر را بسازد و زمینه سازی کند اما هر شهروند باید اکوسیستم کارآفرینی خود را بسازد.
خسروی با تاکید بر اینکه کار داوطلبانه به عنوان یک رکن مهم در تعالی شخصیت کارآفرین است، افزود: در گذشته در کشور برای این امر پسر بچه‌ها عموما شاگردی می‌کردند اما متاسفانه این اتفاق امروز در حال روی دادن نیست و باید کارآموزی را وارد کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه شاید سوال پیش بیاید که از کجا باید متوجه برگزاری رویدادهای اکوسیستم کارآفرینی شویم، تصریح کرد: به اشتراک گذاشتن رویدادهای کارآفرینی یکی از فعالیت‌های اعضا جنبش کارآفرینی است تا همه شهر اصفهان متوجه موضوع کارآفرینی شوند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات