عملکرد شهرداری کرمان به تناسب درآمد آن در خور تحسین است

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه آمار و ارقام پروژه های شهری از نظر ریالی و حجمی بالاست ،گفت:عملکرد شهرداری نسبت به درآمد آن و در مقایسه با شهرهای دیگر کشورقابل تحسین است .

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید WhatsApp Image 2020-02-10 at 01.43.29.jpeg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین ، محمد فرشاد در نشست عمومی این هفته شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران در محل خانه شهر برگزار شد،ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،افزود: امیدواریم سالی پربار و توام با موفقیت و پیشرفت برای ملت و کشور ایران و وضعیت بهتری برای مردم رقم بخورد

محمد فرشاد در ادامه از شهردار کرمان خواست تا گزارش مبسوطی از وضعیت پروژه های در دست اجرا، تقویت شبکه حمل و نقل عمومی، فعالیت ها و برنامه های نوروزی شهرداری ارائه دهد

وی در ادامه،گزارش شهردار را امیدوارکننده دانست و افزود: با این حال به دلیل گستردگی شهر، امکانات محدود و نیازهای نامحدود، گلایه های شهروندان قابل درک است

سپس رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا با بیان این که حیات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای کشور و منطقه نعمت بود گفت: تعیین مکان دفن این شهید گرانقدر در کرمان طبق وصیت ایشان، باعث خیر و برکت برای گردشگری استان خواهد شد.

سیدمحمدرضا معین زاده میرحسینی با اشاره به افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی برای زیارت سپهبد شهید سلیمانی افزود: کرمان من بعد متفاوت تر از همیشه خواهد بود و لازم است تمهیدات لازم برای حضور جمعیت بیشتر از دستگاه های اجرایی و خدماتی دیگر اندیشیده شود.

وی تقویت زیرساخت ها و امکانات برای حضور گردشگران داخلی و خارجی را ضروری دانست و گفت: اعضای این کمیسیون در جلسه اخیر بر میزبانی شایسته از زائران شهید سلیمانی از سوی شهرداری و نهادهای دیگر تاکید کردند.

میرحسینی ساماندهی و بهسازی گلزار شهدا، اسکان موقت مسافران و ارائه امکانات و خدمات پزشکی و بهداشتی را از موارد مطرح شده در جلسه کمیسیون گردشگری و اصناف شورا عنوان کرد.

وی همچنین از حضور پررنگ شهرداری کرمان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری در این نمایشگاه می تواند فرصت های سرمایه گذاری مدنظر خود را معرفی کند.

میرحسینی با اشاره به تصویب خیابان شهید باهنر (ناصریه) به عنوان راسته فرش کرمان گفت: تهیه بسته های تشویقی برای حضور تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فرش کرمان و مرمت و بهسازی این خیابان تاریخی از موارد پیشنهادی شهرداری است

این عضو شورا در ادامه اظهارامیدواری کرد: با پیشنهاد شهرداری و موافقت شورا برای مشاغل سنتی دیگر نیز بسته های تشویقی در نظر گرفته شود.

میرحسینی ارائه پیشنهادات شهرداری در خصوص سایر عوارض را خواستار شد و گفت: این مصوبه در محور گردشگری و در راستای احیای بافت تاریخی است و به رونق صنعت فرش کرمان و بازآفرینی شهید باهنر (ناصریه) کمک می کند.

در ادامه فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا بررسی قانونی و کارشناسی این مورد را ضروری عنوان و تصریح کرد: این طرح قطعا در تشویق شهروندان به حضور در راسته فرش کمک می کند.

همچنین محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا با اشاره به اجرای 80 درصدی ساخت و ساز در خیابان شهید باهنر (ناصریه) گفت: پیشنهاد می شود بجز تخفیف در عوارض پروانه ساخت، موارد دیگر تشویقی نیز در این بسته دیده شود.

در ادامه منصور ایرانمنش بررسی بیشتر این مصوبه را خواستار شد و افزود: برای مشاغل دیگر نیز راسته هایی پیش بینی شود. رییس شورا این مصوبه را در راستای تقویت فرش دست باف کرمان عنوان و تاکید کرد: کمیسیون گردشگری و اصناف این مصوبه را به خاطر احیای شهرت فرش کرمان به طور ویژه تصویب کرده است.

محمد فرشاد با بیان این که شهید باهنر (ناصریه) در گذشته نیز محل عرضه فرش دست باف کرمان بوده افزود: با اجرای این مصوبه در راستای پروژه محور آیینی – گردشگری، احیای بافت تاریخی شهر کرمان نیز محقق می شود.

وی همچنین تمهیدات دیگر تشویقی برای مالکان املاک در این خیابان را خواستار شد.

احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورا با اشاره به احتمال مطالبات مشابه برای مشاغل دیگر سنتی گفت: باید همه ابعاد طرح بررسی شده و طرح پخته تر عنوان شود.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت شورا با بیان این که این مصوبه فرش کرمان را دوباره به جهان معرفی می کند گفت: این مصوبه همچنین فضای قابل دسترسی برای گردشگر در بسته کامل محور گردشگری بافت تاریخی ایجاد می کند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با بیان این که میزان ساخت و ساز جدید در این خیابان محدود است افزود: شهرداری پیشنهاد خود را در تخفیف عوارض کسب و پیشه نیز ارائه دهد تا شورا با بررسی همه جانبه به تصویب این مصوبه بپردازد.

حسین چناریان، همچنین پیشنهاد داد: میدان اول گلزار شهدا ساماندهی شده و با توجه

به افزایش جمعیت مسافران در ایام نوروز، واحدهای پزشکی و خدماتی حضوری دائمی و مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به واگذاری زمین به مبلغ 10 میلیارد تومان به قرارگاه خاتم گفت: با استناد به ماده 31 آیین نامه مالی شهرداری این زمین ها واگذار می شود در ضمن، دو عضو شورا به عنوان نماینده شورا قیمت های کارشناسی این املاک را مورد بررسی قرار داده و مناسب تشخیص دادند.

در ادامه موضوع تفریغ بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این مصوبه به زمان دیگری برای بررسی بیشتر موکول شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا بر تصویب آیین نامه مراکز و خانه های فرهنگ شهرداری در شورا تاکید کرد.

زهرا لری با اشاره به تدوین طرح خواهرخواندگی کرمان با یکی از شهرهای ارمنستان گفت: پیشنهاد می شود در این طرح، شهرهای مذهبی جهان نیز دیده شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات