کتابچه راهبردی شرکت چشم انداز روشنی برای توسعه و رضایت مندی...

هم زمان با گرامی داشت یوم الله دهه فجر سومین نشست پایش عملکرد شاخص های راهبردی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی 20 بهمن ماه با حضور مدیرعامل، معاونان برنامه ریزی، حفاظت و بهره برداری و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی در این نشست تدوین کتابچه «اهداف و برنامه های راهبردی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تا افق1405»را نقشه راه و سرفصل جدیدی در جهت رضایت مندی کارکنان، توسعه  و نزدیک شدن به اهداف شرکت ذکر کرد.

وی در این نشست همچنین تدوین کتابچه راهبردی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی حول 3محور چشم انداز پایداری منابع آب به میزان 100درصد، رضایت ذینفعان به میزان 85درصد و رشد اقتصادی به میزان 115درصد تا افق 1405را در این شرکت به فال نیک گرفت.

سمانه عاملی، مدیر دفترتوسعه مدیریت درمعاونت برنامه ریزی در باره موارد مطرح شده در این نشست گفت: در این جلسه وضعیت پیشرفت شاخص ها، چالش ها و راهکارهای موجود برحسب برنامه های راهبردی که در کتابچه «اهداف و برنامه های راهبردی شرکت آب منطقه ای خراسان ر ضوی تا افق 1405» تدوین شده بود بررسی و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نقطه نظرات و راهنمایی کاربردی را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: نقش پذیری نیروی انسانی در جهت چابک سازی ساختار سازمانی، رضایت کارکنان و شاخص های درآمدی شرکت و همچنین عملکرد شاخص های راهبردی در حوزه حفاظت، تاسیسات ، رودخانه ها و گروه مشترکین از دیگر مواردی بود که در این نشست به نقد و بررسی گذاشته شد.

عاملی در پاسخ به این سوال که آیا ضریب خطا در این نقشه راه محتمل است خاطر نشان کرد: موارد تدوین شده در کتابچه قابلیت انعطاف پذیری ندارد و موانعی سد راه پیشرفت و توسعه نیل به اهداف شرکت موجود نیست اما بر حسب شرایط اجتماعی و اقتصادی برای وصول به نتایج مطلوب در اهداف، بازنگری هایی را طی جلساتی با معاونان و مسئولان برگزار می کنیم و نقشه راه و تدوین کتابچه راهبردی و استراتژی برحسب همین نقطه نظرات و عملکرد واحدها بازنگری می شود بنابر این امکان ضریب خطا در این نقشه راه به صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به این که شاخص های راهبردی با تعامل واحدها تدوین شده است یادآور شد: کتابچه راهبردی تا افق 1405 تدوین شده است که البته به صورت ماهانه ما جلساتی را برگزار و پیشرفت واحدها بر اساس شاخص های مطرح شده نقد و بررسی می شود و در صورت لزوم راهنمایی و مشاوره های لازم ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: نقشه راهبردی شرکت طی 2مرحله مطابق با تغییرات محیط بیرونی و درونی سازمان در قالب  9 موضوع راهبردی بازنگری و در این راستا 33 شاخص راهبردی و 30 برنامه محوری شناسایی شده است.

عاملی یادآور شد: در تدوین این برنامه از ظرفیت های متخصصین دانشگاهی ،مشاوران و کارکنان خبره و باتجربه شرکت بهره گرفته شده و فرایند تدوین راهبردها بر اساس مدل برایسون و سایر الگوهای علمی شناخته شده مبتنی بر ساختارهای دولتی انجام گرفته است.

مدیر دفتر توسعه مدیریت در معاونت برنامه ریزی به بخشی از موضوعات مطرح شده در این نقشه راهبردی اشاره کرد و گفت: مدیریت منابع آب و پساب، جلب رضایت ذی نفعان، مدیریت رودخانه ها ، شرکت تمام الکترونیک، مدیریت بهینه منابع درآمدی، مدیریت سرمایه انسانی و توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی از جمله مواردی است که پیش بینی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات