3 پروژه‌ آبفای منطقه ۴ تهران افتتاح شد

3 پروژه‌ آبفای منطقه ۴ تهران افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ناصر خلج‌کامرانی" مدیرعامل آبفای منطقه ۴ در این باره گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌اندازی سامانه و مرکز پایش و راهبری تجهیزات با اهمیت و کاربردی، شامل خرید، نصب و راه اندازی مرکز کنترل، اتاق سرور و تجهیزات مربوطه از تیر ماه ۹۶ شروع و باتوجه به نوسانات شدید ارزی و تحریم‌های شرکت‌های خارجی، این مرکز در بهمن ماه ۹۸ آماده افتتاح و بهره‌برداری شد.

تجهیزات ۶۵ درصد از ۱۲۰ ایستگاه کاری منطقه شامل فشارشکن‌ها، فلومترها و ایستگاه‌های کنترل کیفی به‌صورت جداگانه توسط حوزه معاونت بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت پیمانکاران داخلی و با در نظر گرفتن ملاحظات فنی شرکت آبفای استان تهران و الزامات بهره‌برداری شبکه آب، نصب و ارتباط ایستگاه‌های مورد اشاره با مرکز کنترل برای مانیتورینگ و کنترل تجهیزات در بستر امن فراهم شد.

کامرانی افزود: برای اولین بار در کشور و با پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ تهران، در قالب یک طرح پژوهشی شیر خودکار قطع و وصل مخازن آب‌رسانی اضطراری توسط متخصصان و صنعتگران داخلی باز طراحی و بومی‌سازی شد.

او ضمن اشاره به عینیت‌بخشیدن به شعار سال‌ (رونق تولید) و هم‌چنین جلوگیری از اثرات منفی تحریم‌های ناعادلانه گفت: طرح پژوهشی بومی‌سازی و باز طراحی شیر خودکار قطع و وصل مخازن آب‌رسانی اضطراری انحصارا در اختیار یکی از کشورهای پیشرفته دنیا بود که توسط آبفای منطقه ۴ شهر تهران برنامه‌ریزی و از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله اجرایی رسید.

مدیرعامل آبفای منطقه 4 ادامه داد: پس از انجام آزمون‌های عملکردی و بررسی استانداردهای صنعت شیر، هم‌چنین آزمون روی میز لرزه در پژوهشگاه زلزله کشور و اخذ تاییدیه نهایی در مرداد ماه ۹۸ روی مخزن اضطراری پارک شهر نصب و در نهایت پس از آزمون‌های اجرایی، رونمایی شد.

مدیرعامل آبفای منطقه ۴ شهر تهران افزود: سامانه انرژی خورشیدی ۱۰ کیلوواتی ساختمان فاضلاب سلیمانیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید و هزینه اجرایی پروژه کم‌تر از ۱,۲ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود با تولید و فروش ۱۷هزار کیلووات برق سالانه در مدت حداکثر هفت سال هزینه اجرایی پروژه مستهلک شود.

گفتنی است، سامانه ۲۰ کیلوواتی دیگری که در سال ۹۷ اجرا شده بود طی ۱۵ ماه گذشته حدود ۴۳ هزار کیلووات برق را وارد شبکه کرده و مبلغی معادل ۴۳۰ میلیون ریال برای شرکت درآمدزایی داشته است و پیش‌بینی می‌شود هزینه اجرایی آن ظرف چهار سال مستهلک شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات