۵۳ پروژه برقی استان کردستان در دهه فجر افتتاح شد

۵۳ پروژه برقی استان کردستان در دهه فجر افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هیوا لهونیان" در تصریح این خبر گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون هم‌راستا با سایر شرکت‌های موفق در عرصه تأمین برق کشور، عملکرد موفقی در حوزه توزیع و فروش انرژی الکتریکی داشته است.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در حال حاضر بالغ بر ۶۵۴ هزار مشترک دارد، افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و نزدیک به ۱۰۰ درصد مناطق روستایی بالای 10 خانوار استان، از نعمت برق برخوردارند.
لهونیان در ادامه با اشاره به ۵۳ پروژه افتتاح شده توزیع برق در دهه فجر اظهار کرد: در شهرستان سنندج ۶ پروژه با اعتباری بالغ‌بر 14.16 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. به همین مناسبت ۵ پروژه در شهرستان بانه و ۴ پروژه در شهرستان بیجار نیز به ترتیب با اعتباری بالغ بر 91.13 و 47.21 میلیارد ریال افتتاح شد، همچنین ۴ پروژه در شهرستان مریوان و ۵ پروژه در شهرستان دیواندره با اعتباری بالغ بر 94.15 و 82.17 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاح شده به مناسبت دهه فجر است.

وی به ۱۴ پروژه شهرستان قروه اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۳ پروژه افتتاح و یک پروژه کلنگ‌زنی شد. اعتبار لازم برای کل پروژه‌های شهرستان قروه 42.51 میلیارد ریال است.

وی در ادامه اظهار داشت: به همین مناسبت ۲ پروژه در شهرستان سروآباد و ۲ پروژه در شهرستان کامیاران با اعتباری بالغ‌بر 5.5 و 24.7 میلیارد ریال افتتاح شد.

لهونیان ادامه داد: در همین ایام ۱۱ پروژه نیز در شهرستان سقز با اعتباری بالغ‌بر 46.23 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان با اشاره به اهداف عمده این پروژه‌ها تأکید کرد: رفع حریم و اصلاح شبکه، رفع ضعف ولتاژ و تامین برق متقاضیان، تکخوانی نمودن روستاها، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، اصلاح شبکه روشنایی معابر، هوشمند سازی و به‌روزآوری کنتور، اصلاح و رفع فرسودگی شبکه از اهداف مهم اجرای پروژه‌های مذکور به‌شمار می‌آید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات