صنعت برق به بركت انقلاب اسلامي به خود كفايي كامل رسيد

صنعت برق به بركت انقلاب اسلامي به خود كفايي كامل رسيد

به گزارش پايگاه خبري توانير ،در اين مراسم كه با حضور معاونان ،مديران ارشد و كاركنان توانير برگزار شد، مهندس متولي زاده مديرعامل توانير با گراميداشت ياد و خاطره معمار كبير انقلاب و شهداي سرافراز ميهن اسلامي ،چهلمين روز شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سليماني را ياد آور شد وخون اين شهيد بزرگوار را باعث ايجاد همدلي و وحدت  در منطقه دانست.

وي تاكيد كرد: حاج قاسم سليماني امنيت را براي منطقه و كشور به ارمغان آورد و با كندن شر داعش و تكفيري ها از منطقه ،انشاءا.. شر امريكا نيز از منطقه كم مي شود.
مهندس حسن متولي زاده با اشاره به وابستگي همه جانبه صنعت برق كشور به بيگانگان قبل از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: صنعت برق امروز به بركت انقلاب اسلامي و تلاش همكاران ، به خودكفايي كامل رسيده و پيشتازترين بخش كشور در صادرات خدمات فني و مهندسي محسوب مي شود و ما و همكارانمان افتخار مي كنيم نتيجه تلاشمان با ايجاد نور و روشنايي و گردش چرخ توليد دركشور بروز مي كند.
وي حجم فعاليتهاي صنعت برق از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي را 8 برابر رشد جمعيت عنوان كرد و خاطر نشان كرد درحاليكه تامين برق همگاني در دنيا براي 30 سال آينده برنامه ريزي شده،به بركت انقلاب اسلامي ،كشور از پوشش صد درصدي برق رساني برخوردار است.
مديرعامل توانير سال جاري را با افتخارات متعددي براي صنعت برق همراه دانست كه به مدد همراهي و همكاري ستاد و شركتهاي زير مجموعه حاصل شد و رتبه نخست ارزيابي جشنواره شهيد رجايي و رتبه نخست رضايتمندي مردم از دستگاهها و سازمانهاي خدمت رسان از جمله اين افتخارات است.
مهندس متولي زاده گذر از پيك تابستان امسال را كه با همدلي و هماهنگي مجموعه برق كشور ،انقلابي را در مديريت مصرف برق رقم زد ،از ديگر افتخارات برشمرد و با تاكيد بر پيشتاز بودن صنعت برق كشور در اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: باتدابير و اقدامات مديريت مصرف طي تابستان امسال ،ضمن جلوگيري از خاموشي ،صادرات برق 120 درصد افزايش يافت و علاوه بر افزايش درآمد كشور، 7 هزار ميليارد تومان كاهش هزينه اتفاق افتاد.
وي افزود: هم اكنون توانير به عنوان يك الگو در كشور مطرح است و بخشهاي نفت و گاز نيز از اين الگو پيروي مي كنند از اين رو به ويژه از متخصصان و جواناني كه با ما همكاري مي كنند انتظار داريم با ابتكارات و ايده هاي خود ما را در عرصه بهينه سازي مصرف انرژي ياري كنند.
وي تاكيد كرد: اگر بتوانيم مديرت و بهينه سازي مصرف را با دقت و سرعت دنبال كنيم ،حتما از نظر اقتصادي و امنيتي براي كشور و صنعت برق مفيد و موثر است و طرحهايي مانند جايگزيني كولرهاي فرسوده و حمل و نقل برقي در همين زمينه پيگيري مي شود.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام سرلك از اساتيد دانشگاه ،جهت گيري انساني را ويژگي بارز انقلاب اسلامي عنوان كرد و با اشاره به فرمايشات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي گفت: تمام حرف انقلاب ما در تحول نفس ،خلاصه مي شود وحضرت امام(ره) فراموشي تاريخي را كه سالهاي سال در باور ما نهادينه شده بود ،برهم زد و به ما نشان داد جان و قلب ما باشكوه تر از تمامي جاذبه هاي زمين و متعلق به خداوند است.
وي افزود سردار شهيد حاج قاسم سليماني مرد دلاور و مبارز جهادي ،40 سال بيابان گرد اين نگاه بود و به اعتراف دشمنان ،او با تاكتيكهاي نظامي بي نظير در صحنه نبرد مثل الماس مي درخشيد و در محاصره 360 درجه اي دشمن با بالگرد وارد ميدان محاصره مي شد و بعد از چند روز حلقه محاصره از هم مي پاشيد.
حجت الاسلام سرلك با تاكيد بر اينكه نبايد روشهاي ما به تضعيف انقلاب منجر شود، مزيت نسبي كشور را نه موشك و صنعت هسته اي كه انسانيت و بزرگمرداني چون قاسم سليماني دانست و افزود: قاسم سليماني بنده خدا و عاشق خدا بود و چشمانش به باطن اين عالم باز شده بود. بزرگ مردي كه  با قسم جلاله به ما متذكر شد: ولله عاقبت به خيري شما به اين برمي گردد كه چقدر دلتان با رهبر و نظام ،با محبت برقرار شود.
در ادامه اين مراسم برنامه هاي ويژه جشن بزرگداشت چهل و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با اجراي گروه همخواني ولايت برگزار شد.




لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات