مرمت مجسمه‌های تخت جمشید

مرمت مجسمه‌های تخت جمشید

www.BanaNews.irرئیس مرکز رشد فناوری قیروکارزین گفت: باسازی و مرمت مجسمه‌های تخت جمشید توسط یکی از شرکت های مستقر در این مرکز انجام می‌شود.

رضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مرکز رشد فناوری قیروکارزین در مراحل بعدی پذیرش علاوه بر نیروهای بومی از سایر شهرستان‌های همجوار مانند لارستان، اوز و فراشبند نیز پذیرش نیروی خلاق داشته است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری قیروکارزین خاطرنشان کرد: باسازی و کار بر روی مجسمه‌های تخت جمشید توسط یکی از شرکت‌های مستقر در این مرکز انجام می‌شود.

رضایی ادامه داد: این شرکت به مدیریت علی دولتخواه با حمایت‌های مرکز رشد فناوری قیروکارزین طی قراردادی با سازمان میراث فرهنگی استان فارس به بازسازی و مرمت مجسمه‌های تخت جمشید پرداخته است.

وی اضافه کرد: این شرکت توسط گروهی از جوانان این شهرستان و نخبه های علمی تشکیل شده که تاکنون فعالیت‌های چشمگیری را داشته‌اند.

رئیس مرکز رشد فناوری قیروکارزین با اشاره به حضور دو شرکت نوپا با اختراعات جدید در این مرکز بیان داشت: دو تن از افراد غیر بومی قبل از ثبت شرکت ابتکار و خلاقیت‌های بسیار جالبی در زمینه‌های فنی داشته‌اند.

رضایی با بیان ابتکارات این دو مبتکر ابراز داشت: یکی از این مبتکران در زمینه تولید محافظ لاستیک وسایل نقلیه سنگین، ساخت وسیله ورزشی با ۴۴ حرکت، طراحی کولر بدون پمپ آب و پوشال با مصرف برق پایین و طراحی سرند خاک به وسیله پاکت لودر دارای طرح‌هایی هستند.

وی ادامه داد: دیگر مبتکر این مرکز طراح دینام ۹ ولتی برای لوازم خانگی، طراح ماشین لباسشویی دوقلو با مصرف ۱۲ ولت برق و طراح هلدر بدون سرپیچ است.

رئیس مرکز رشد فناوری قیروکارزین گفت: این مرکز پذیرای دانشجویان و علاقمندان به همکاری با ابتکارات اعضای مرکز است.

رضایی در پایان همکاری مسئولان و تلاش‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی برای رشد این مرکز و پیشرفت شهرستان قیروکارزین را خواستار شد.

 

 

    نظرات