خط دوم انتقال فاضلاب شهر تویسرکان با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد

خط دوم انتقال فاضلاب شهر تویسرکان با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدهادی حسینی بیدار" در آیین کلنگ‌زنی خط انتقال دوم فاضلاب شهر تویسرکان که با حضور معاون امور عمرانی استانداری همدان برگزار شد، گفت: پروژه موافقت‌نامه فاضلاب شهر تویسرکان تقریبا در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تمام شده بود و با توجه به باقی ماندن کار، فعالیت‌های زیادی انجام شد تا توانستیم دوباره برای این پروژه موافقت‌نامه باز کنیم که می‌توان گفت از کارهای استثنایی در کشور است.
وی با بیان اینکه از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای شبکه و ۵ میلیارد تومان مربوط به تصفیه‌خانه است، گفت: از این محل در سال اول ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال دوم ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب کردیم.
وی تصریح کرد: در طول مدت دو سال گذشته در مجموع ۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب کار شده است.
حسینی بیدار با اشاره به وجود ۸۰ کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب، ۳۰ کیلومتر شبکه سنتی و ۵ کیلومتر خط انتقال در شهر تویسرکان، گفت: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در شهر تویسرکان بدون درنظر گرفتن روستاهایی که به شهر پیوسته ۹۹ درصد و با درنظر گرفتن این روستاها ۹۰ درصد است.
وی با اشاره به بافت شهر تویسرکان، عبور رودخانه‌های متعدد از درون شهر و توپوگرافی منطقه، اظهار داشت: جهت احیای رودخانه عین‌آباد و انتقال فاضلاب مناطق شهرک قائم، شهرک نیروی انتظامی، شهرک فرهنگیان و سپاه و همچنین روستاهای عین آباد و رودآور دومین خط انتقال فاضلاب اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: برای اتصال این خط به خط انتقال اصلی شهر تویسرکان ۴۵۰۰ متر با لوله‌ای به قطر ۴۰۰ میلی‌متر از جنس پلی‌اتیلن دوجداره کاروگیت، انجام می‌شود.
وی افزود: با اجرای این طرح، فاضلاب ۶ هزار فقره از مشترکان شهر تویسرکان به تصفیه‌خانه شهر هدایت می‌شود.
حسینی بیدار با اشاره به برآورد اولیه هزینه این طرح گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۳ میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۴۱ ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات