نصب 3 هزار قفل مثلثی بر روی پست ها ، تابلوهاو شالترها در شرکت توزیع برق غرب مازندران


مهندس کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با اعلام این مطلب گفت:از مزایای این قفل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد : عدم دسترسی آسان به تجهیزات تابلو و پیشگیری از سرقت تجهیزات که در تابلو های توزیع همراه با قطع کابل رابط ترانس به تابلو ، کلیه خروجی تابلو به شبكه و کابل های ارت حفاظتی و الكتریكال همچنین شمش داخل تابلو به سرقت می رفت محدود شده که با توجه به اهمیت دارایی های فیزیكی شرکت ، قابلیت اطمینان شبكه فوق العاده حایز اهمیت است .

همچنین با توجه به رطوبت بالای منطقه غرب مازندران و بارش های فراوان به لحاظ خوردگی قطعات آهنی ، این نمونه از قفل ها به خاطر نصب در داخل تابلو نسبت به قفل های آویز از کیفیت و شرایط مطلوب تری برخوردار می باشد . قفل های کتابی آویز قدیمی بعد از گذشت زمان به علت شرایط جغرافیایی ، نفوذ باران و .... دارای عملكرد مطلوب نبوده و به ناچار زودتر از موعد مقرر تعویض می شوند .

فرح زاد ادامه داد: با عنایت به مدل نصب این نوع از قفل ها در داخل تابلو، اماکن تخریب و بازشدن تابلوها توسط عموم وجود نداشته و فقط توسط یك نوع کلید مخصوص که در اختیار همكاران هست قابلیت باز شدن دارد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در تکمیل صحبت های خود گفت: رچه قیمت اولیه قفل های مثلثی در مقایسه با قفل های کتابی بالاتر است اما با توجه به دوره بهره برداری ،طول عمر بیشتر ، امكان سرقت کمتر ، ایمنی ذینفعان و کارکنان و دیگر مزایای مربوطه نسبت منافع به هزینه این قفل ها به مراتب بالاتر بوده لذا استفاده از این قفل ها توجیه فنی و اقتصادی دارد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب) یک شرکت در شهر نوشهر می باشد

      نظرات